Pe data de 4 octombrie, un avion de pasageri a decolat cu două geamuri lipsă și nimeni nu și-a dat seama decât la 3.000 de metri altitudine. Filiala de Investigare a Accidentelor Aeriene a transmis că este vorba despre un Airbus A321, pentru care s-a făcut o investigație specială. Informațiile au fost făcute publice abia acum.
Aeronava a plecat de pe Aeroportul Stansted din Londra spre Aeroportul Internațional Orlando. La bordul său, erau 3 piloți, un inginer, un șef de încărcare, șase membri ai echipajului de cabină și nouă pasageri. La scurtă vreme după decolare, cetățenii au raportat că era mai rece decât ar fi normal și parcă era prea mult zgomot.
Comandatul s-a dus în spatele avionului și a observat zgomotul din cabină care era „suficient de tare pentru a vă deteriora auzul”, potrivit raportului. Ca urmare, echipajul a decis să oprească aeronava, chiar dacă nu existau „indicații anormale” pe cabina de pilotaj și operațiuni normale ale sistemului de presurizare.
Aeronava s-a întors la Stansted, după doar 36 de minute de la decolare. După ce au aterizat, membrii echipajului de cabină au inspectat avionul și au observat, abia atunci, că cele două geamuri lipseau, la fel și garnitura de cauciuc.
Potrivit datelor din raport, în ziua de dinaintea zborului, avionul a fost f0losit la o filmare cu lumini puternice, care a durat mai bine de 5 ore și jumătate, dar daunele, care nu se știe exact de unde au fost produse, constau și în deformare a ferestrelor în zona din jurul ieșirii de urgență de deasupra aripii.
„În timp ce în acest caz pagubele au devenit evidente în jurul FL100 și zborul s-a încheiat fără incidente, un nivel diferit de daune prin aceleași mijloace ar fi putut duce la consecințe mai grave”, a transmis Filiala de Investigare a Accidentelor Aeriene.
În aceste momente, instituția lucrează cu producătorul și operatorul avionului pentru a înțelege pe deplin proprietățile luminilor utilizate și cum să atenueze riscurile în viitor.