Vești bune pentru români! CNAIR a semnat contractul pentru execuția unei noi autostrăzi în România. Iată despre ce este vorba!
Este vorba contractul pentru primul lot din primul tronson scos la licitație de pe viitoarea autostradă a Moldovei A7 cu o durată de execuție de 20 de luni:
„Joi, 16.06.2022, CNAIR a semnat contractul pentru EXECUȚIE LUCRĂRI AUTOSTRADA PLOIEȘTI – BUZĂU, LOT 1, DUMBRAVA – MIZIL, KM 0+000 – KM 21+000”, anunță Compania de Autostrăzi.
Vezi și :IMAGINI CU CEA MAI NOUĂ AUTOSTRADĂ DIN ROMÂNIA. DE CÂND SE VA CIRCULA PE EA
Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei. Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.
Primul tronson practic a fost construit, circa 16 km din actuala centură a Bacăului, 16 km complet la profil de autostradă. Însă în afară de acel mic tronson, autostrada A7 înseamnă practic o suită de proiecte separate, licitate pentru proiectare separat în ultimii ani, de la Ploiești (Dumbrava), la Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Suceava și până la Siret.
Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud – „Coloana vertebrală” a Moldovei – și care va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85.
Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR, planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.