La finalul fiecărui an, Google face topul și anunță care au fost interesele românilor în acest an, potrivit căutărilor pe care le-au realizat în mediul online. În 2023, românii par că au fost interesați de politică, dar și de rețete de ciorbe sau destinații de vacanță de pe litoralul românesc.
Fără Google viața multora s-ar complica teribil. Motorul de căutare oferă zilnic răspunsul a miliarde de întrebări. Și românii sunt curioși, iar în acest an au avut multe lucruri de căutat. Google România a făcut sinteza și a întocmit topul celor mai populare căutări pentru anul 2023.
Se pare că în acest an românii au fost destul de interesați de politică. Astfel, în categoria politicienilor, Klaus Iohannis este capul de listă. Volumul mediu de căutare al numelui președintelui pe Google, este de 60.500 de căutări pe lună, potrivit datelor oficiale.
Pe locul doi, imediat după Klaus Iohannis se situează George Simion, liderul partidului AUR, cu o medie de 33.000 căutări/lună. Acesta este urmat de Marcel Ciolacu, cu 27.100 de căutări lunar. Locurile din top sunt ocupate în continuare de Mircea Geoană (18.000), apoi de Alina Gorghiu şi Diana Şoşoacă (8.100, fiecare), Raluca Turcan şi Ludovic Orban (5.400, fiecare), Nicolae Ciucă şi Alexandru Rafila (3.600 de căutări, fiecare).
Deși au fost interesați de politică, românii pare că au acordat o atenție specială și preparatelor pe care le au pe masă, așa că ciorba de perișoare a reușit să îl egaleze pe Klaus Iohannis, înregistrând tot o medie de 60.500 de căutări pe lună.
În acest an, românii au fost interesați și de vacanțe, așa că în ceea ce priveşte destinaţiile de cazare, Eforie Nord este lider în top. Numărul mediu de căutări în fiecare lună din 2023 după expresia „Cazare Eforie Nord” a fost de 49.500, iar următoare destinație de pe listă este Brașov.
De asemenea, cel mai căutate branduri de către români, în acest an, pe Internet sunt: Google, Facebook, YouTube, Yahoo, Google Translate, Chat GPT, OLX, Whatsapp, Dedeman şi eMag.
La capitolul muzică, cele mai căutate melodii, în România, sunt în acest an: Rareş & Bogdan DLP – „La tine şi la bani”; Vescan & Eva Timush – „Colegi de apartament”; Alina Eremia & Mario Fresh – „Ai fost”; Jador- „Skinny”; Connect-R & RalukaOfficial – „Lasă-mă să te…”; Andia – „La nevedere”; Andra & Andrei Bănuţă – „Nu m-am gândit la despărţire”; Leo de la Roşiori – „Am tras draperiile”; Smiley – „Aia e”; Puya & IraidaOfficial – „Opriţi planeta”.
Pentru toate topurile de mai sus dar și pentru multe alte categorii, Google România a explicat metoda folosită pentru crearea lor. Acesta topuri cuprind căutările „trending”. Mai exact acele căutări care au înregistrat cea mai mare creștere în perioada 1 ianuarie 2023 – 1 decembrie 2023.
„Listele au fost create utilizând combinat mai multe servicii și instrumente care ne oferă o imagine detaliată asupra trendurilor de căutare la nivel global și regional. Cea mai mare parte a datelor provin din Google Trends, un serviciu public, care prezintă volumul de căutări pe diferite regiuni geografice, perioade de timp și termeni utilizați.
De asemenea, utilizăm instrumente interne care ne permit să realizăm analize complexe suplimentare. Mai mult, am eliminat spam-ul, căutările de navigare și cele care se repetă. Listele au fost realizate pe baza cifrelor de trafic de pe adrese din România, care au realizat atât căutări pe google.com, dar și pe domeniul local (google.ro) și căutările mobile”, se arată în comunicatul Google România.