Este haos pe pe cea mai aglomerată magistrală de metrou: Pipera – Berceni! Mai multe trenuri sunt oprite în stații, dar și în tuneluri din cauza unor probleme tehnice. Nemulțumiți, mulți dintre călători au postat imagini cu sutele de persoane aflate pe peroanele stațiilor în care sunt probleme.
În această după-amiază s-a înregistrat încă un incident neplăcut la metrou, mai exact pe magistrala M2, Pipera-Berceni. Trenurile circulă cu dificultate din cauza unei garnituri care s-a defectat, relatează libertatea.ro. Problemele la metrou au apărut în jurul orei 18:00, o oră la care magistrala M2 Pipera-Berceni este foarte aglomerată, în condițiile în care mulți oameni care lucrează în zona de nord a Capitalei ies atunci de la serviciu. Călătorii au fost informați, prin difuzoarele din stații, că se circulă greu, din cauza unor probleme tehnice.
La stația Aurel Vlaicu, un tren a fost oprit la scurt timp după ce a pornit, iar la Piața Universității un tren a fost blocat în tunel. Reprezentanții Metrorex nu au putut fi contactați până acum pentru a comenta situația creată în subteran.
Metrorex va achiziționa 13 trenuri noi de metrou pentru secțiunea Drumul Taberei – Eroilor și opțional și-a rezervat dreptul de a contracta încă maxim 17 trenuri noi de același tip, destinate operării pe secțiunea Eroilor – Iancului, a anunțat astăzi compania. Anunțul de participare la licitație a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) doar după ce documentația a fost verificată și validată de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).
Procedura de licitație își urmează cursul conform legislației, cu respectarea caietului de sarcini elaborat de consultantul internațional avizat de Metrorex și Autoritatea Feroviară Română (AFER), singurul organism abilitat pentru avizarea din punct de vedere tehnic, care respectă standardele și reglementările în vigoare.
„Trenurile de metrou ce urmează a fi achiziționate de Metrorex vor fi noi, firma câștigătoare va face un prototip dedicat, pe baza căruia să fie fabricate și restul trenurilor comandate. Designul trenurilor va fi stabilit în faza de proiectare a acestora, de către câștigătorul procedurii de achiziție, cu avizul Metrorex și al consultantului. Construcția vagoanelor din oțel și sistemul de ventilație a salonului pentru călători, ce include răcirea aerului, au fost alese pe criterii obținute în urma unor analize tehnico-economice. În caietul de sarcini este prevăzut ca iluminatul să fie cu leduri”, au subliniat reprezentanții Metrorex.
De asemenea, Metrorex precizează că a respectat de fiecare dată toate procedurile legale în ceea ce privește achizițiile publice.