Grupul PPC, una dintre cele mai importante companii de energie din regiune, prezentă în cinci țări din sud-estul Europei, a înregistrat, în primul trimestru al anului, o creștere a profitabilității operaționale, pe fondul diminuării cheltuielilor operaționale și în principal a achizițiilor de energie, gaze naturale și a cheltuielilor cu emisiile de CO2. Astfel, EBITDA recurentă s-a ridicat la 280,5 milioane Euro, în creștere cu 110,5 milioane Euro (65%) față de primul trimestru al anului trecut.
Totodată, profitul înainte de taxe a revenit pe plus și s-a ridicat, în primele trei luni, la 73,3 milioane Euro, comparativ cu un rezultat de -30,3 milioane Euro în T1 2022. Prin urmare, Grupul PPC a înregistrat profit net de 51,1 milioane Euro, în T1 2023, față de o pierdere netă de 185,7 milioane Euro în T1 2022.
Totodată, acțiunile PPC, listate pe Bursa din Atena, au avut o evoluție importantă în luna mai, una dintre cele mai dinamice ale grupului din ultima perioadă. Cu volume de tranzacționare semnificative și un avans record al cotaței de peste 20% în ultima săptămână, capitalizarea actuală de piață a PPC a ajuns la 3,77 miliarde de euro, compania aflându-se pe locul 7 în FTSE 25 al Bursei din Atena.
Georgios Stassis, Președinte și CEO al Grupului PPC: „Rezultatele financiare înregistrate în primele luni ale anului reiterează traiectoria ascendentă a Grupului PPC. Implementând planul nostru strategic de business, am continuat să creștem, pentru al doilea trimestru consecutiv, investițiile în proiecte care ne transformă mixul energetic într-unul mai verde, în consolidarea și modernizarea rețelei de distribuție și în digitalizarea activităților. Pentru 2023, estimăm că vom depăși ținta inițială și ne așteptăm la o EBITDA recurentă de aproape 1,2 miliarde Euro. După un an plin de provocări, Grupul PPC continuă implementarea planului său de transformare, cu investiții în piețele în care este prezent, precum și misiunea de a deveni lider de piață în Europa de Sud-Est.”
Tranzacția prin care Grupul PPC preia activele Enel din România rămâne în grafic pentru a se finaliza în al treilea trimestru al anului. Achiziția Enel România se aliniază strategiei PPC privind tranziția energetică, dar și planului grupului de expansiune în Europa de Sud-Est. România este o piață importantă din punct de vedere strategic pentru PPC, din prisma accesului la finanțare UE prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și Fondul pentru Modernizare, ceea ce vine în completarea planurilor de dezvoltare ale grupului. Modelul de business al PPC este unul apropiat de cel al grupului Enel, ambele fiind companii integrate, cu prezență în întregul lanț valoric. Prin urmare, PPC își propune să dezvolte ceea ce Enel a construit în ultimii 18 ani în România în materie de energie verde, mobilitate electrică, portofoliu de clienți și servicii cu valoare adăugată. Compania elenă vede multe oportunități pe piața locală și intenționează să investească în dezvoltarea operațiunilor din România.
Odată cu finalizarea achiziției din România, Grupul PPC va deveni cel mai mare jucător din energie din Europa de Sud-Est. Mai exact, va depăși capacitatea instalată de 11 GW și va deservi 8,9 milioane de clienți, pe mai multe piețe, cu aproximativ 41 TWh de energie electrică furnizată, 78 TWh distribuiți și peste 27 TWh generați, în timp ce baza reglementată a activelor (Regulated Asset Base) va ajunge la 4,15 miliarde de euro.