Ziua în care trenurile vor fi oprite timp de 2 ore în România. Ceferiștii declanșează grevă de avertisment
În cursul zilei de 30 august, Federația Națională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane a anunțat că angajații vor ieși în stradă să-și ceară drepturile. Printre principalele nemulțumiri se numără lipsa finanțării strategice și coerente a căii ferate, dar și salariile personalului.
Ceferiștii au anunțat că va avea loc o grevă de avertisment, care se va desfășura pe data de 15 septembrie, dimineața, timp de două ore.
Decizia vine în urma negocierilor eșuate cu privire la salarii și la aprobarea bugetului pentru anul 2023.
„Precizăm că întreaga procedură legală de declanşare a conflictului de muncă, potrivit dispoziţiilor legale în materie, a fost parcursă iar ‘detaliile’ prin care s-a încercat amânarea sau anularea protestului nostru au fost la rândul lor depăşite, rezolvate.
Din păcate, aşa cum s-a întâmplat în fiecare guvernare care s-a angajat să rezolve problematica CFR, aflată, aşa cum bine se ştie, de ani şi ani de zile, în moarte clinică, noi, ceferiştii, constatăm că agenda politicienilor care preiau managementul căii ferate nu corespunde cu lista de priorităţi formulată cu claritate şi public de către lucrătorul feroviar.
Pentru readucerea structurii feroviare româneşti la parametrii europeni este nevoie de un proiect de ţară corect coordonat cu structurile europene şi finanţat cu câteva zeci de miliarde de euro. Până în acest moment, un astfel de proiect nu a fost finanţat, iar deschiderea unor şantiere pe coridoare de transport dedicate strict interesului european lasă în paragină restul ţării”, se arată într-un comunicat al Federaţiei.
Angajații CFR se plâng de salariile mici
Oamenii cer mărirea salariilor, în contextul în care deficitul de personal depășește 6.000 de oameni.
(…) Având în vedere relaţia greşită care se construieşte între management şi lucrătorii feroviari, companiile de stat de la calea ferată, unităţi strategice pentru economia românească vor rămâne fără angajaţi. Deja, deficitul de angajaţi depăşeste 6.000 de oameni, iar orele suplimentare înregistrate sunt de ordinul zecilor de mii”, au mai adăugat ei.
Federația Națională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane reclamă lipsa de investiţii în material rulant de calitate şi modern și acuză instituțiile statului că nu se preocupă de problemele care există în domeniul transporturilor.
„Iată câteva dintre cele mai importante probleme care rămân nerezolvate. Trebuie doar să mai amintim despre condiţiile de muncă din gări, depouri, revizii de vagoane, linii sau instalaţii, fie vara sau iarna, la temperaturi imposibile. Este important să mai precizăm că multe, prea multe din exigenţele siguranţei circulaţiei feroviare cu care sunt operate transporturile pe calea ferată se rezolvă doar datorită priceperii şi improvizaţiilor inginerilor şi lucrătorilor feroviari”, se mai arată în comunicat.