O țară din Europa a interzis zborurile pe distanțe scurte. Această decizie, însă, se va aplica în locurile în care există o alternativă pentru transport. Este vorba despre o lege care a intrat în vigoare abia la doi ani după ce a fost propusă. Iată detaliile mai jos, în articol.
Franța a interzis zborurile pe distanțe scurte, iar legea a intrat în vigoare la doi ani după ce a fost propusă. Mai cu seamă, această decizie a fost luată pentru a reduce emisiile de carbon. Atenție, însă: zborurile pe distanțe scurte sunt interzise doar în locurile în care există un transport alternativ, și anume cu trenul!
În urmă cu doi ani, parlamentarii au votat pentru eliminarea rutelor aeriene în zonele în care aceeași călătorie poate fi efectuată, în două ore și jumătate, cu trenul. Însă, această interdicție exclude călătoriile la bordul avionului între Paris și orașe precum Nantes, Lyon și Bordeaux. Practic, zborurile de legătură vor fi afectate.
Citește și MOTIVUL PENTRU CARE E INDICAT SĂ TE URCI ULTIMUL ÎN AVION. PUȚINI ROMÂNI CUNOSC ACEST TRUC
Pe de altă parte, inițiativa legislativă nu ar fi fost văzută cu „ochi buni” de toată lumea. De pildă, Laurent Donceel, șeful interimar al grupului industrial A4E (Airlines for Europe) a susținut că această interdicție va avea „doar efecte minime”, în privința emisiilor de carbon. În continuare, șeful interimar al A4E a declarat că guvernele ar trebui să se afle în postura de a sprijini altfel această reducere a emisiei de carbon. Susținea, atunci, că ar trebui să existe „soluții reale și semnificative” pentru a diminua producția de CO2, potrivit BBC.
Față de anul 2019, în 2022 numărul de zboruri a scăzut cu aproape 42%. În anul 2019, președintele Emmanuel Macron a creat convenția cetățenilor francezi pentru climă. La momentul acela, în cadrul convenției s-a propus o schimbare majoră. Aceasta a constat în eliminarea călătoriilor cu avionul în zonele în care oamenii ar fi putut parcurge aceeași rută în mai puțin de patru ore. Apoi, perioada a fost redusă: de la patru ore la două ore și jumătate.
Iar totul a constat, de fapt, în gradul emisiilor de carbon în mediul înconjurător.
„În medie, avionul emite de 77 de ori mai mult CO2 per pasager decât trenul pe aceste rute, chiar dacă trenul este mai ieftin și timpul pierdut este limitat la 40 de minute”, se preciza atunci.
Sursă foto: Pixabay