A fost haos pe Aeroportul Otopeni, după ce mai multe curse ale companiei Tarom au fost anulate. Peste 20 de piloți ai companiei Tarom s-au declarat inapți de zbor. Angajații companiei aeriene au început o grevă spontană pentru a atrage atenția a asupra condițiilor grele în care lucrează de o bună perioadă. Este important de precizat că oamenii care au avut de suferit din această cauză pot cere despăgubiri pentru a primi înapoi banii pe biletele de zbor.
Piloții Tarom susțin că au contribuit semnificativ la menținerea companiei și că salariile lor sunt similare cu cele din 2007, deși ne aflăm în anul 2024. aceștia ar fi forțați să încalce Codul Muncii, care prevede doar cinci zile consecutive de zbor și două zile libere. În schimb, ei s-au plâns că zboară șase sau chiar șapte zile consecutive fără să aibă parte de compensații adecvate conform legii. Nemulțumirile au dus la o grevă spontană care a creat haos pe Aeroportul Otopeni.
„Avem undeva peste 20 de piloți comandanți care s-au declarat inapți pentru zbor. Colegii noștri lucrează la această situație pentru a-i ajuta pe pasageri. E o situație neprevazută, fără precedent. Nu aveam vreun anunț. Personalul de zbor are acest drept de a se declara inapt pentru zbor. Sunt discuții, se caută să se înțeleagă motivele. Nu e o situație standard și căutăm să vedem care sunt problemele”, a precizat Alexandru Anghel, comunicator Tarom, luni, 8 iulie.
Citește și: CE SALARII AU PILOȚII TAROM, CARE AZI AU REFUZAT SĂ DECOLEZE. SUMELE NU SUNT MICI DELOC
Noaptea trecută, mai multe zboruri ale companiei care trebuiau să decoleze spre Cairo, Amman și Beirut au fost anulate. Astfel, numeroși oameni au rămas blocați în aeroport pentru ore bune. De asemenea, în această dimineață, în jurul orei 9:40 au fost anunțate și alte anulări de zboruri. Piloții au transmis rând pe rând că nu pot ajunge la muncă din cauza unor probleme de sănătate.
În timp ce TAROM încearcă să își rezolve problemele interne, oamenii care s-au trezit cu zborurile anulate își vor banii înapoi. În acest caz, este important de precizat că Fundația pentru Apărarea Cetățenilor Împotriva Abuzurilor Statului (FACIAS) a anunțat, în cadrul unui comunicat de presă, că o să îi ajute pe pasagerii care au avut de suferit să primească despăgubirile cuvenite.
Mai exact, FACIAS pune la dispoziția persoanelor cărora Tarom le-a anulat zborurile un instrument juridic prin care își pot primi banii înapoi. Este vorba despre draft-ul unei acțiuni în răspundere civila delictuală prin care orice persoană prejudiciată poate să solicite despăgubiri la instanța competentă, în speță judecătoria Buftea. De asemenea, reprezentanții Fundației vor merge în instanță, alături de reclamant.
„Orice cetățean poate descărca și completa acțiunea, iar FACIAS va interveni după depunerea cererii în instanță în fiecare proces pentru a susține drepturile încălcate.
FACIAS a semnalat, în mai multe rânduri, condițiile umilitoare pe care Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) le oferă călătorilor care tranzitează Aeroportul Internațional Henri Coandă: mizerie la toalete, lipsa aerului condiționat, spații învechite, nerenovate și neigienizate. Toate aceste neajunsuri fac insuportabilă șederea călătorilor aflați în tranzit sau ale căror curse au fost amânate sau chiar anulate. La toate acestea se adaugă și managementul defectuos al CNAB și al companiilor aeriene care conduce la greve ale personalului aeroportului dar și ale piloților.
FACIAS consideră că responsabili trebuie să plătească pentru umilințele, condițiile inumane la care au fost supuși pasagerii și îndeamnă să își apare drepturile pe cale judiciară.”, se arată în comunicatul de presă transmis de FACIAS.