Viteza poate ucide!
AS. Daniel Onoriu a castigat Campionatul National de Coasta la bordul unui bolid Mitsubishi Evo 5 modificat personal de pilot Andrei Trifan Campionul National de Coasta la clasa, la grupa si la general in 2009 a acordat un interviu pentru Cancan despre pasiunea sa pentru motorsport, despre momentele cheie ale carierei si despre planurile lui. Rep: Cum e sa fii campion? D.O.: E o senzatie unica, pe care nu ti-o poti imagina pana cand nu o traiesti. – Cum ai ajuns in lumea sporturilor cu motor? – Pai, aveam vreo 12 ani cand m-am apucat de carting la Palatul Copiilor si de atunci am tot avansat. Daca ai muri in accident rutier, nu ai simti nimic – In 2006 ai avut un grav accident de motocicleta, care te-a obligat sa treci la raliul de masini. – A fost cel mai greu moment al vietii mele. Am avut corpul distrus. Am stat noua zile in coma, dar in timp m-am refacut complet. Nu imi aduc aminte nimic din momentul impactului, dar acum stiu ca daca ai muri intr-un astfel de accident nu ai simti nimic. – Poate viteza sa ucida? -Daca este folosita unde nu trebuie, da! Eu mai merg tare acum doar la competitii. Acest sport te educa si este un loc de eliberare a adrenalinei, in siguranta, pentru toti tinerii. – Cum ai decis sa revii in concursuri? – Imediat dupa accidentul acela mi-am vandut toate masinile si motocicletele sport si mi-am luat un autoturism pe motorina! Apoi, intr-o zi, am vazut filmul Rocky 6 si mi-am spus ca si eu pot reveni. Cum a zis si el: Desi corpul nu ma mai ajuta, sufletul a ramas de luptator. Am cumparat prima masina de curse pe care am gasit-o scoasa la vanzare, pentru ca pe motociclete nu cred ca voi mai concura vreodata. – De ce nu fac romanii performanta si in strainatate? – Diferenta intre noi si pilotii de afara este facuta de bani. Logistica pentru deplasari si antrenamente este foarte scumpa. Daca un roman si-ar permite 20 de ore de antrenament, un strain isi permite 200! Ca valoare si talent decalajul nu e atat de mare. Eu am facut o data teste pentru o super-echipa din Germania si dupa doar 20 de ture am ajuns la 8 zecimi de secunda de pilotul lor principal. In traficul bucurestean iti trebuie foarte mult calm – Cum vede un pilot profesionist aglomeratia din traficul bucurestean? – E greu sa stai mult pe loc, dar te obisnuiesti. Eu am o motocicleta pe care merg si cu care ma mai pot strecura. Iti trebuie foarte mult calm, iar eu unul l-am dobandit din raliu. – Ce e mai greu: sa faci afaceri sau sa pilotezi? -Mie nu-mi place sa fac afaceri. Daca as castiga din motorsport suficient cat sa traiesc decent, nici nu le-as face. Banii din imobiliare ma ajuta sa imi intretin pasiunea, care este foarte scumpa.
INTERES. Dan Capatos a fost incantat de turele efectuate ca si copilot al lui Onoriu si vrea sa se urce pe viitor direct la volanul unei masini de curse Il invata pe Capatos tainele pilotajului
La ultima etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta, desfasurata la Teliu, Daniel Onoriu a avut un invitat special. Cel care a stat in dreapta campionului a fost moderatorul emisiunii Un Show Pacatos, Dan Capatos. Realizatorul TV s-a declarat incantat de experienta traita si s-a inscris deja la cateva lectii de pilotaj cu Onoriu: E ceva incredibil, e absolut senzational ceea ce simti! Vreau sa ma mai urc intr-o masina de curse, dar la volan, a spus cu zambetul pe buze Capatos.