Se pare că noul virus are repercusiuni și în domeniul economic, nu doar în cel sanitar. Au fost înregistrate creșteri de prețuri la multe dintre alimentele esențiale. Iar aceste scumpiri continuă să se înmulțească.
Conform Institutul Național de Statistic, luna iunie a adus un nou val de scumpiri, cele mai mari creșteri de prețuri înregistrându-se la alimente și la produsele de igienă. Potrivit listei publicate de Institutul Național de Statistică, mălaiul s-a scumpit cu 1.2%, fructele cu 0.99%, iar produsele de igienă și cosmetică cu 2.24%. (CITEȘTE ȘI: COMPANIILE AERIENE ANUNȚĂ SCUMPIRI MAJORE PENTRU BILETELE DE AVION! SE VOR MĂRI PREŢURILE CU 50%, PENTRU A IMPLEMENTA MĂSURILE DE DISTANŢARE SOCIALĂ)
Însă există și anumite domenii în care s-a înregistrat o scădere de preț. În ceea ce privește transportul aviatic, prețurile au căzut cu 4%. O scădere a fost înregistrată și la prețul combustibilului care a scăzut cu 10%, din luna decembrie a anului trecut.
Analiștii financiari au avertizat că un al doilea val al coronavirusului, care este așteptat în toamnă, va aduce cu el și o nouă etapă de scumpiri. (VEZI ȘI: ALIMENTE MAI SCUMPE DIN CAUZA SECETEI?! “URMEAZĂ O CREȘTERE DE APROAPE…” CÂND AR URMA SĂ INTRE ÎN VIGOARE NOILE PREȚURI)
Aurel Popescu, președintele Rompan, a vorbit la Antena 3 despre cum este posibil ca prețul alimentelor să crească în următoarea perioadă.
„În domeniul nostru de morărit-panificație se va întâmpla acest fenomen. Deja a început recoltarea grâului și nu avem o oglindă perfectă a ceea ce se întâmplă și ce producție vom realiza. Văd că prețurile sunt în continuă creștere, au fost și la sfârșitul recoltei de anul trecut.
Prețul pâinii va crește în curând. În luna iunie am înregistrat cele mai mari prețuri de vânzare a grâului. Cine nu a modificat prețurile până acum probabil că le va modifica după cumpărarea grâului nou și se va vedea în piață o creștere de prețuri la pâine care este necesară pentru că trebuie să pui de acord cheltuielile cu veniturile pe care realizezi”, a declarat Aurel Popescu.