Vești importante pe șoferi. Legea a fost aprobată. Vizate sunt mașinile pe benzină și motorină
Este vestea momentului pentru șoferii din România. Ce se va întâmpla cu mașinile pe benzină și motorină, cu emisii de carbon. Legea a fost adoptată.
Legea propune încurajarea producției de vehicule cu emisii scăzute sau chiar zero și reducerea a emisiilor până în 2030 la 57%. Totodată, parlamentarii își doresc ca până în 2030 să fie fabricate cât mai multe autoturisme cu emisii scăzute, urmând ca în 2035 să se atingă obiectivul de emisii zero. Legea a fost adoptată de Adunarea de la Strasbourg cu 340 de voturi pentru, 279 împotrivă și 21 de abțineri. Acesta este cel mai amplut pachet legislativ de reducere drastică a emisiilor de gaze.
„Regulamentul încurajează producţia de vehicule cu emisii scăzute sau zero. El cuprinde o revizuire ambiţioasă a obiectivelor pentru 2030 şi un obiectiv de emisii zero pentru 2035, care este esenţial pentru a putea realiza neutralitatea climatică până în 2050.
Obiectivele oferă claritate industriei auto şi stimulează inovaţia şi investiţiile în cazul producătorilor de maşini. Consumatorii vor putea cumpăra şi conduce mai ieftin maşinile cu emisii zero, iar o piaţă la mâna a doua va apărea mai rapid. Astfel, condusul sustenabil va deveni accesibil tuturor”, a declarat raportorul Jan Huitema (Renew).
Totdată, schimbările ar trebui să reducă emisiilor de CO2 produse de autoturismele şi camionetele noi cu 100% comparativ cu 2021. Proiectul prevede ca la fiecare doi ani să se facă verificări pentru a evolua progresele și avantajele emisiilor zero, începând cu anul 2035. Ce înseamnă asta? Obiectivul este ca toate autoturismele vândute în Uniunea Europeană nu trebuie să mai producă emisii de carbon.
Când se vor scoate din circulație autoturismele cu emisii de CO2
Aceste schimbări nu vor afecta proprietarii de mașini cu emisii CO2, cel puțin nu în prezent. Tot ceea ce trebuie să facă viitori șoferi este să se asigure că, începând cu 2035 până în 2050, mașinile să fie neutre din punct de vedere al emisiilor CO2.