O propunere de lege aduce vești bune pentru șoferi. Codul Rutier ar putea fi schimbat astfel încât conducătorii auto să scape de amenzi într-o anumită situație. Proiectul se află acum în dezbatere la Senat.
În ultimul an, Codul Rutier a avut parte de mai multe modificări. Unele schimbări i-au pus pe șoferi în dificultate, însă altele chiar îi bucură. În orice caz, conducătorii auto trebuie să cunoască foarte bine legile de circulație pentru a nu se trezi cu puncte suspendate sau cu amenzi usturătoare. De asemenea, în cazul unor încălcări mai grave ale regulilor, ei pot rămâne fără permisul de conducere.
Un proiect de lege a ajuns în dezbatere la Senat, iar dacă se aprobă Codul Rutier ar putea fi schimbat. Mai exact, șoferii care nu au permisul de conducere asupra lor ar putea să nu mai fie amendați. Oficialii își doresc, prin această propunere, ca lista documentelor pe care conducătorii auto le prezintă polițiștilor să fie simplificată.
Așadar, șoferii vor fi obligați să arate doar un act de identitate, documentele mașinii și eventual alte acte necesare, cum ar fi cele legate de mărfurile transportate, dacă este cazul. În ceea ce privește permisul de conducere, polițiștii vor verifica dacă este valabil în baza de date a Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări.
În acest moment, legea spune că șoferii care nu au permisul de conducere asupra lor se pot alege cu 6-8 puncte amendă. Astfel, conducătorii auto pot fi nevoiți să scoată din buzunar sume cuprinse între 990 de lei și 1.320 de lei.
„Constituie contravenție și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni […] nerespectarea obligației conducătorului de vehicul de a avea asupra sa documentele prevăzute la art. 35 alin. (2)”, potrivit Art. 101 (18), din legea circulației.
La finalul lunii iulie, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a publicat noile tarife de referință pentru RCA – asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terților prin accidente. Acestea se anunță a fi cu 40% mai mari în București față de alte orașe.
„Bucureștiul are un nivel foarte mare al frecvenței daunelor atât față de restul țării, dar și de alte capitale europene. Suntem la 6,2%, în timp ce Praga este la 3,8%, Varșovia la 4,1%, Bratislava la 4%, Liubliana la 3,3% și doar Belgrad undeva la 5%. Când ai o frecvență atât de mare, e normal să ai și o primă RCA mai mare.
Acest tarif nu are rolul de a stabili prețul în piață. Este doar o informație care indică un trend, această evolutie de plus-minus 3% mai degrabă indică o stabilitate a prețurilor RCA, nu o creștere exponențială și nu o scădere spectaculoasă. Vorbim de o stabilitate a tarifelor în piața RCA”, a declarat vicepreședintele ASF, potrivit Digi 24.