Veste buna pentru bucuresteni! Oprescu:”Eu sunt fericit ca astazi putem sa-i dam drumul!”
Chiar de 1 Iunie, bucurestenii au primit o veste extraordinara de la primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu. Mai exact, Pasaj suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii, sensul dinspre Piata Sudului spre Mihai Bravu, a fost deschis circulatiei.
“Eu sunt fericit ca astazi putem sa-i dam drumul! Intr-o ora, dupa ce ne-am luat jucariile si am plecat, podul se deschide si se poate circula. Ce este principal? Inchide inelul de circulatie in partea de sud-est, iar odata cu aparitia trecerii pe sub Buleverdul Oltenitei, in momentul acela nu mai avem ce sa discutam de inelul de circulatie principal, care devine fluent. Scoate cartierele sau readuce masinile in cartierele de sud ale orasului, acolo unde sunt foarte multe blocuri si foarte multi locuitori”, a declarat, multumit de stadiul lucrarilor, edilul sef al Capitalei, Sorin Oprescu.
Al doilea pod gata pana la sfarsitul lui 2014
De altfel, Sorin Oprescu a precizat ca cel de-al doilea pod, care va face legatura in sens invers va fi gata la sfarsitul anului acesta. Asta deoarece, constructorul s-a miscat extrem de repede cu primul tronson.
“A durat destul de mult si eu imi cer scuze fata de bucuresteni, sunt fericit deoarece compania care lucreaza aici a progresat foarte mult intr-un timp scurt si au facut posibil ca cel de-al doilea pod, sa avem speranta, sa fie gata spre sfarsitul anului. Grija noastra este pentru podul de jos, podul istoric de peste Dambovita, sa il refacem si sa il largim putin. O sa venim cu doua poduri din material usoare pe unde sa poata sa treaca pietonii si biciclistii. Altceva ce sa va mai spun, s-a promis, s-a facut, iar eu sunt fericit ca nu mai incurcam lucrurile prea mult”, a mai explicat Sorin Oprescu.
Pasajul Mihai Bravu in cifre
Pasaj suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii este compus din doua poduri supraterane paralele. Astfel, primul pod a fost finalizat 100%, inclusiv bretelele de acces. La cel de-al doilea se lucreaza. Din totalul de 11 pile sunt finalizate trei, se lucreaza la alte trei pile.
Culeea (Infrastructura care se executa la capatul unui pod pentru a prelua sarcinile transmise de suprastructura acestuia si a sustine calea de acces pe pod) dinspre Mihai Bravu, care face legatura intre rampa si pod este terminata, si se lucreaza la cea dinspre Vacaresti.
Coloanele forate sunt executate in proprotie de 90%. Podul metalic este in lucru, fiind realizat in proportie de 60%, si sunt finalizate o parte din grinzile din beton precomprimat ce urmeaza a fi montate pe viaductele de acces.
CITESTE SI
Pistele pentru biciclişti propuse de Sorin Oprescu, aprobate de consilierii CGMB la a doua încercare
Sorin Oprescu a semnat contractul pentru modernizarea infrastructurii rutiere Piata Sudului
Necesitatea realizarii pasajului a derivat din circulatia din ce in ce mai dificila, cu blocaje frecvente, in aceasta zona, fiind realizat pe directia inelului principal de circulatie. Pasajul Mihai Bravu rezolva subtraversarea a doua puncte esentiale – Splaiul Unirii si Dambovita pe de-o parte, iar pe de cealalta parte, intersectia Mihai Bravu cu Calea Vacaresti, realizand continuitatea traficului, in corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piata Sudului. Obiectivul general al proiectului este acela de a continua programul de optimizare a traficului cu posibilitatea realizarii unui pasaj rutier suprateran prin care sa se realizeze o legatura rutiera mai rapida intre Soseaua Mihai Bravu si Splaiul Unirii. Scopul proiectului il reprezinta descongestionarea traficului din zona intersectiei Soseaua Mihai Bravu – Splaiul Unirii – Calea Vacaresti.
Realizarea a doua poduri supraterane paralele pe directia Inelului Principal de Circulatie (Soseaua Mihai Bravu, Calea Vacaresti), de cate doua benzi de circulatie pentru fiecare sens. Primul pod (Calea Vacaresti-Mihai Bravu) are o lungime de 675,40 m, iar cel de-al doilea pod 687,70 m ( Mihai Bravu-Calea Vacaresti). Latimea celor doua poduri este de 7,80 m. (A.S.)
This browser does not support the video element.