Vei plati mai mult la curent de la 1 iulie! Furnizorii fac campanie pe banii tai!
Furnizorii de energie electrica şi de gaze vor porni o campanie de informare a clientilor lor privind drepturile ce li se cuvin in relatia cu ei, tarifele practicate, precum şi furnizarea de date şi informatii din factura la utilitati, potrivit unui proiect de ordin al ANRE, reglementatorul pietei de energie din România.
Potrivit economica.net, aceasta campanie va porni de la 1 iulie şi va continua pâna in 2018, data la care piata de gaze pentru consumatorii cansici va fi in intregime liberalizata, termenul pentru piata de electricitate pentru consumatorii casnici fiind in 2017.
Este in stadiu de proiect
Proiectul de ordin este lansat in dezbatere publica pentru 30 de zile. Fiecare furnizor de electricitate sau gaze de pe piata reglementata, cu peste 100 de clienti, va trebui sa aloce anual bani pentru campanie in limita a 1% din costurile proprii anuale ale companiilor, aferente activitatii de furnizare reglementata, pentru furnizarea de energie electrica, şi in limita a 0,5% din costurile de furnizare reglementata, pentru furnizarea de gaze. in România, exista patru mari furnizori de energie electrica pe piata reglementata, Enel, CEZ, E.ON şi Electrica. Pe piata reglementata de gaze, sunt doi furnizori majori, GDF Suez şi E.ON. Toate aceste companii laolalta ruleaza afaceri de peste 1 miliard de euro in furnizarea reglementata de gaze naturale şi electricitate, deci vor putea sa aloce milioane de euro in aceasta „mega-campanie” de informare a clientilor. Mai ales ca toate cheltuielile le vor transfera consumatorilor casnici, pentru ca reprezinta costuri justificate recunoscute de catre ANRE.
Activitatea de informare a clientilor finali se realizeaza, in principal, prin urmatoarele modalitati:
– publicarea pe pagina proprie de internet
– afişarea la punctele unice de contact
– publicarea in mass-media scrisa nationala şi/sau locala
– transmiterea de materiale informative catre clientii finali
– raspunsuri in scris, pe format hârtie sau e-mail, sau telefonic, la intrebarile clientilor finali”, se arata in proiectul de ordin al ANRE.
(M.N.)