Se întâmplă, cel mai adesea, după ce marii oameni de afaceri dispar: rudele se luptă pentru banii lor, iar fiecare crede că i se cuvine mai mult. Aici intră în rol instanța, magistrații, avocații! Cazul Dinu Patriciu nu face excepție! Ba chiar e dispută mare între văduva fostului miliardar și ex-soția plus cele două fiice ale ei cu Dinu Patriciu. Dana a câștigat și poate vinde cele două mașini, miza procesului, iar CANCAN.RO, site-ul nr.1 din România, are detaliile, în exclusivitate.
Dinu Patriciu s-a stins în urmă cu cinci ani și a lăsat în urmă o considerabilă avere. Doar fusese declarat, la un moment dat, cel mai bogat român, averea sa fiind estimată la peste un milliard de euro. Iar pe moștenirea lui s-a constituit ”front de luptă”. Văduva, Dana Patriciu, versus Sabina, prima soție, plus cele două fiice pe care le are cu fostul miliardar. Dana a vrut să vândă ”piese rare” din colecția impresionantă de mașini, dar ”tabăra adversă” s-a opus vehement. S-a ajuns în instanță, cu două dintre cele mai scumpe automobile din garajul plin al celui care a fost Dinu Patriciu: un Mercedes Benz SL 500 Cabrio și un Morgan Aero 8 Cabrio Supersport. Magistrații au înclinat balanța înspre Dana, care, astfel, va putea să vândă cele două autoturisme. (CITEȘTE ȘI: MOȘTENITOAREA MILIARDARULUI DINU PATRICIU A APĂRUT ÎN ORAȘ CU UN S COUPE ȚIPLĂ DE 150.000 €!)
CANCAN.RO, site-ul nr.1 din România, are motivarea instanței care a condus la deznodământul favorabil pentru Dana Patriciu. ”Autorizează vânzarea bunurilor aflate în sechestru judiciar, respectiv autoturismul marca Mercedes Benz SL 500 Cabrio și Morgan Aero 8 Cabrio Supersport conform celei mai bune oferte primite în urma publicării anunțurilor de vânzare pe site-urile de specialitate, urmând ca sumele obținute din vânzare să fie utilizate, în totalitate, în scopul achitării datoriilor comune reprezentate de sumele datorate în dosarul de executare …”, este soluția instanței.
Dana are acum dreptul să vândă, doar că nu se va bucura de bani, pentru că va trebui să șteargă niște datorii pe care Dinu Patriciu le-a avut. (NU RATA: VĂDUVA MULTIMILIARDARULUI ROMÂN SCOATE LA VÂNZARE MAȘINILE DE COLECȚIE ALE MAGNATULUI!)
”Ulterior pronunțării acestei hotărâri a efectuat demersuri în vederea vânzării bunurilor, primind oferte de la eventuali cumpărători, le-a comunicat pârâtelor în vederea obținerii acordului acestora la vânzare, însă acestea au refuzat ofertele fără vreo justificare plauzibilă”, se arată în motivare.
”Pârâtele au mai susținut că, în ceea ce privește posibilitatea de conservare a bunurilor, acestea sunt bunuri mobile care, prin natura lor, nu prezintă riscul unei degradări semnificative prin simpla trecere a timpului, iar conservarea acestora nu presupune cheltuieli disproporționate în raport cu valoarea lor. În ceea ce privește necesitatea măsurii înstrăinării, au susținut că nu există nici un element de natură să justifice înstrăinarea bunurilor într-o asemenea manieră precipitată, cu asumarea unei pierderi de până la o treime din prețul automobilelor. Au mai precizat că nu poate fi vorba despre rea-credință din partea lor, câtă vreme refuzul exprimat a fost temeinic motivate”, mai scrie în documentele obținute de CANCAN.RO, site-ul nr. 1 din România. (VEZI AICI: CRISTINA ȚOPESCU VA FI INCINERATĂ FĂRĂ SLUJBĂ RELIGIOASĂ!)
”Instanța constată că, în urma anunțurilor de vânzare ale celor două autoturisme, publicate pentru autoturismul marca M Aero 8, listat la prețul de 135.000 euro, a fost primită oferta pentru suma de 85.000 euro, valoarea acestui autoturism fiind stabilit la 98.000 euro, iar pentru autoturismul marca Mercedes Benz SL 600 Cabrio, listat la prețul de 30.000 euro a fost primită o ofertă pentru suma de 21.000 euro. Pârâtele au fost notificate prin e-mail cu privire la ofertele de preț înaintate de potențialii cumpărător, refuzând să își dea acordul la vânzarea acestora”, continua motivarea.
Iar în finalul motivării, instanța, practic, decide: ”Față de considerentele expuse mai sus și având în vedere că până în acest moment nu s-au valorificat bunurile a căror înstrăinare a fost autorizată prin Sentința civilă nr. 1346/2019 pronunțată în dosar nr. XXXXXXXXXXXX din cauza refuzului nejustificat al pârâtelor, instanța apreciază că este oportun să modifice modalitatea de valorificare a bunurilor, în sensul autorizării vânzării autoturismelor conform celei mai bune oferte primite în urma publicării anunțurilor de vânzare pe site-urile de specialitate. Instanța constată că în mod nejustificat pârâtele au refuzat vânzarea bunurilor conform celor mai mari oferte de preț primite de reclamantă.
Astfel, procedura urmată de reclamantă a fost transparentă, bunurile au fost puse la vânzare pe un site specializat, recomandat chiar de către pârâte, iar notificările trimise pârâtelor aveau atașate și înscrisuri justificative cu ofertele de preț înaintate, contrar celor afirmate de pârâte. Deși pârâtele susțin ofertele de preț sunt prea mici în comparație cu automobile având caracteristici identice sau similare, instanța constată că aceste susțineri nu sunt justificate”.
Cele două mașini pe care s-a luptat Dana Patriciu să le vândă sunt extrem de valoroase și au o istorie interesantă. În 2010, Dinu Patriciu devenea primul proprietar al unui automobil Morgan Aero 8 pe care dădea 250.000 de euro. În lume s-au produs doar 200 de exemplare din acest model.
Celălalt automobil, un Mercedes-Benz SL 500, ar fi valorat, inițial, peste 150.000 de euro, și i l-a cedat Dinu Patriciu fostei sale soții, după divorț, pe motiv că ”poate se apucă vreodată de curse”. (CITEȘTE ȘI: IMAGINI DE ULTIMĂ ORĂ DE LA VILA REGRETATEI PREZENTATOARE TV. POLIȚIA I-A SIGILAT LOCUINȚA, IAR O VECINĂ…)
Dinu Patriciu s-a născut în 3 august 1950, la Bucureşti şi a avut afaceri în domeniul petrolier, bancar şi imobiliar. În anul 1990, Dinu Patriciu a devenit membru fondator al PNL. În legislatura 1990-1992, a fost ales ca deputat de Timiş pe listele PNL. A făcut parte din Comisia pentru administraţie centrală şi locală, amenajarea teritoriului şi urbanism şi din Comisia pentru echilibru ecologic şi protecţia mediului.
În legislatura 1992-1996, Dinu Patriciu a fost ales deputat de Dâmboviţa pe listele Convenţiei Democrate Române. A fost lider al Grupului parlamentar al Partidului Liberal 1993 şi al Partidului Alianţei Civice (octombrie 1992 – decembrie 1994) şi a făcut parte din Comisia pentru administraţie publică, amenajarea teritoriului şi echilibru ecologic (până în noiembrie 1995) şi din Comisia pentru buget, finanţe şi bănci (din noiembrie 1995). (VEZI AICI: FOSTA SOȚIE ÎL “PULVERIZEAZĂ” PE CUNOSCUTUL FOTBALIST AL “GENERAȚIEI DE AUR”: ”SĂ-I FIE RUȘINE! ADUCE ÎN CASĂ TOT FELUL DE FEMEI”)
În 1996, Patriciu a candidat la funcţia de primar general al municipiului Bucureşti, ca reprezentant al PL ’93. Dinu Patriciu a fost deputat şi în legislatura 2000-2004, fiind ales ca reprezentant al PNL. A făcut parte din Comisia pentru industrii şi servicii până la data de 18 iunie 2003, când a demisionat din calitatea de membru al Parlamentului României. Dinu Patriciu s-a retras, astfel, din viaţa politică activă pentru a se putea dedica afacerilor.
În februarie 1990, Patriciu a înființat SC Alpha Construcții și Investiții Imobiliare S.A., care a obținut Autorizația de funcționare nr. 1, aceasta fiind prima firmă privată înființată în România postcomunistă. Această primă firmă care avea ca obiect de activitate efectuarea de proiecte de arhitectură avea doar 20 de angajați.
„Este perfect adevărat că eu am înființat prima firmă privată din România de după 1989. Avea șapte de zero și un unu la coadă. Făceam proiectare de arhitectură. Toată lumea făcea proiecte în ’90. Toți visam, nu? Și apoi m-am apucat de imobiliare”, povestea miliardarul. (AFLĂ AICI: CE A APĂRUT LA LOCUL ACCIDENTULUI PROVOCAT DE MARIO IORGULESCU. IMAGINI SFÂȘIETOARE)
Dinu Patriciu a intrat ulterior în afaceri cu petrol, numele său fiind asociat pentru prima dată cu afaceri de combustibil în octombrie 1995. În anul 1996, agenția de presă Reuters îl include pentru prima dată pe Dinu Patriciu într-un top al „noilor îmbogățiți din România” care au făcut rapid avere după evenimentele din decembrie 1989.
„Primul milion de dolari l-am obținut din proiectare de arhitectură și dezvoltare imobiliară. Fără legătură cu petrolul. Chestia cu «primul milion de dolari» e un basm, dar e un basm bazat pe realitate. Realitatea este că într-adevăr cu greu faci primul milion, cu greu faci primele zece, și după aia încep să se acumuleze mult mai ușor deoarece capitalismul se bazează pe un vechi proverb românesc – «Ban la ban trage». Nu e deloc liric, așa e realitatea”, povestea Dinu Patriciu.
Dinu Patriciu a fost, de asemenea, fondator și președinte al Fundației Dinu Patriciu, organizație non-guvernamentală care își propune să sprijine financiar tinerii talentați aflați în imposibilitatea de a-și definitiva educația.
În septembrie 2009, Dinu Patriciu a cumpărat Liberty Capital, a 7-a cea mai mare bancă din Georgia, Banca Populară, pentru suma de 15 milioane dolari. Dinu Patriciu avea să facă afacerea vieții în anul 2000, când a cumpărat Petromidia. Avea s-o vândă cu 1,5 miliarde de dolari, șapte ani mai târziu.
Cine deţine informaţii despre acest subiect este rugat să ne scrie la [email protected] sau pe Whatsapp la 0741 CANCAN (226.226)