Utilajele care vor sapa tunelele la Magistrala 5 de metrou, sfintite de un sobor de preoti. „Cartitele” au fost botezate!
„Pilotii vor veni in curand, dupa ce vor fi gata masinariile, in aproximativ trei luni. Scuturile sunt foaret greu de operat, deoarece pilotul trebuie sa fie foarte concentrat si atent la toate detaliile. Ne asteptam, daca nimic nu merge prost, sa sapem in medie pe zi aproximativ 30 de metri”, ne-a explicat inginerul Javier Ruiz. Fata de epoca comunista, cand media de sapat era de patru metri pe zi, sapat la mana, acum contsructia tunelelor din Romania intra intr-o alta era.
„Momentul de astazi inseamna istorie pentru Bucuresti, este prima oara cand se lucreaza cu asemenea utilaje in Romania. Sunt utilaje performante care fac tot ceea ce trebuie facutm intra pur si simplu intr-un put de lansare dupa care la capat avem tunelul in spatele nostru.Lucrarile efective la tunele, pentru ca la statii au inceput, in septembrie – octombrie le vom lansa. Vorbim de trei scuturi, doua care sunt aduse si al treile care urmeaza a veni. Este in traditia mondiala a constructorilor de tunele ca utilajele care lucreaza la tunele sa poarte numele de sfinti. Am ales impreuna cu Prea Sfintia Sa Vartanofie Prahoveanul numele celor trei : Sfanta Mucenita Filofteia si Sfanta Mucenita Varvara pentru primele doua si Sfanta Paraschiva pentru al treilea. In perspectiva noastra credem ca in cursul anului 2015 primele trenuri sa fie puse in functiune pe linia cinci, de la statia Raul Doamnei si Valea Ialomitei, pentru ca acolo este o ramificatie, pana la Eroilor”, ne-a declarat directorul Metrorex, Gheorghe Udriste.
De asemenea, directorul Metrorex ne-a explicat si planurile de viitor in ceea ce priveste dezvoltarea metroului din Capitala.
„Vom semna in aceste zile, pentru tronsonul de la Parc Bazilescu la Lac Straulesti, este o continuarea a liniei patru de metrou binevenita, pentru ca acolo va trebui sa realizam un depou si pentru linia sau trenurile care vor circula pe linia spre Otopeni. Aici probabil ca in aceasta vara vom incepe lucrarile, iar spre Otopeni probabil anul viitor. catre sfarsitul anului vom lansa licitatia pentru executia tunelelor si a statiilor. Tot in aceasta toamna catre sfarsitul anului vom licita si contractul de lucrari pentru continuarea acestei linii, de la Eroilor la Pantelimon”, a mai spus directorul.
La evenimentul de sfintire a celor doua masinarii a participat si edilul sectorului 6, Rares Manescu, care a explicat ca acest proiect este vital pentru sectorul administrat de el. „Este importanta pentru locuitorii sectorului 6, pentru ca astepatam de mult timp aceasta magistrala de metrou la noi in sector. Este vitala pentru sectorul sase si pentru cartierul Drumul Taberei si urmaresc cu mare interes aceasta lucrare, pentru ca as vrea ca imediat cum termina lucrarile la suprafata sa readucem Drumul Taberei la stadiul de acel cartier verde, cartier iubit de multa lume”, ne-a declarat primarul sectorului 6, Rares Manescu, prezent si el la sfintirea celor doua masinarii.
Cartitele- fisa tehnica
Utilajul pentru executia tunelelor de metrou (TMB) are o lungime totala de aproape 100 de metri, o putere de 2.150 de kilowati care provine de la opt motoare si o viteza de inaintare de 30 de metri pe zi. Cele doua cartite au fost aduse de la o lucrare din Turcia, iar printre tarile unde au mai „popsit” se numara Italia, Polonia si Canada.