Unul dintre cei mai mari piloti romani de drift din Romania si-a facut singur masina: „Am muncit 6 luni la masina asta”
Doar ca pustiul rebel de atunci stia care va fi drumul sau. S-a ascuns de acestia pentru a putea face karting, iar in 2009 a descoperit driftul, cea mai agresiva aripa a motorsportului mondial.
„Tin minte si acum ca ai mei m-au pedepsit cand au aflat ca sunt la karting, li se parea periculos. Apoi, scoala de soferi am facut-o din banii mei de buzunar fiindca nu erau de acord sa iau carnetul pana nu intru la facultate. Am devenit si sofer, am luat si Bacalaureatul cu 9,01 si am intrat si la facultate cu prima medie”, povesteste, pentru CANCAN, Gabi.
In 2011 si-a achizitionat masina pe care o foloseste si in prezent, un BMW E-30, care insa a fost transformata total, iar in prezent este un model unic datorita modificarilor suferite de caroserie. „Am muncit 6 luni la masina asta, cel putin 5-6 ore pe zi 7 zile din 7 ca sa o fac capabila sa duca o cursa de drift, insa nu iti imagina ca acum m-am oprit. Are un upgrade permanent, dar sunt mandru de ce am reusit sa creez”, arata Imre spre bolidul de 500 de cai putere care l-a costat aproape 20.000 de euro.
La volanul actualei masini a terminat pe locul secund in etapa de la Poiana Brasov, chiar sub privirile mamei sale, care a urmarit cu sufletul la gura intreg evenimentul. „E mandra de mine, insa imi zice in continuare ca ar fi vrut sa fiu inginer, la fel ca ea si tata. Nu-mi plac drumurile deja batatorite, vreau sa-l am pe al meu”, explica Gabi.
Ii invata pe altii cum sa piloteze
Intrat de curand in Romanian Drift Community, cea mai puternica organizatie de drift de la noi din tara, Imre a devenit si trainer al Academiei de Drift, acolo unde ii invata pe pilotii amatori sa faca tranzitia de la amatori la profesionisti alaturi de un alt nume al driftului profesionist din Romania, Marius Mitrache.
„Poate ca multi cred ca driftul inseamna doar acele cerculete si mult fum lasat in urma, insa pot sa garantez ca nu e asa. E motorsportul care iti ofera cea mai mare adrenalina. Multi vin la cursuri fie si numai pentru a trai acea senzatie incredibila, in timp ce altii fiindca vor sa invete sa controleze masina in situatii extreme.
Practic, e o scoala de soferi mai avansata. Driftul inseamna derapaj controlat, sa ai controlul absolut al masinii”, adauga Gabi Imre.