Unele dintre lanțurile de supermarketuri renunță la măsurarea temperaturii clienților, în urma scandalurilor iscate
Odată cu relaxarea măsurilor și instaurarea stării de alertă în România s-au impus și unele măsuri care să prevină răspândirea coronavirusului și să le ofere cetățenilor care și-au reluat activitățile un mediu cât mai sigur.
Însă unele dintre aceste măsuri au fost primite cu rigiditate de către români. Se pare că cea mai controversată regulă este ce a măsurării temperaturii la intrarea în magazine. Astfel, au izbucnit mai multe scandaluri în marile supermarketuri, în care cei veniți la cumpărături refuză cu vehemență să li se măsoare temperatura. (CITEȘTE ȘI: NOUĂ ANGAJAȚI KAUFLAND, DEPISTAȚI CU CORONAVIRUS! CE ANUNȚ A FĂCUT DSP ALBA)
Teoriile conspirației par să îi alimenteze pe acești oameni care sunt îngrijorați că aparatele de luat temperatura fac mai multe de atât și înregistrează și alte date. Aceste reacții au determinat unele dintre marile lanțuri de magazine să elimine procedura, pentru a-și mulțumi clienții.
Kaufland este primul supermarket ce a decis să se conformeze valului de clienți revoltați. Rețeaua de magazine a anunțat pe pagina de Facebook că această măsură nu o să mai existe. (VEZI ȘI: CARE ESTE CEL MAI PERICULOS LOC DIN MAGAZINELE LIDL, MEGA IMAGE SAU KAUFLAND ÎN TIMPUL EPIDEMIEI DE CORONAVIRUS)
„În magazinele noastre nu se mai ia temperatura la intrarea în magazin. Rugăm clienţii să respecte măsurile de igienă şi distanţare socială atunci când vin la cumpărături…Îndemnăm clienții să respecte măsurile de protecție la cumpărături, să își păstreze calmul și să pună sănătatea lor și a celorlalți pe primul loc. Facem toate eforturile pentru a preveni răspândirea virusului și suntem în permanent contact cu autoritățile”, au transmis reprezentanții Kaufland România în mai multe postări de pe rețelele sociale.
Măsura de renunțare la angajatul care avea datoria să măsoare temperatura clienților cu un termoscaner a intrat în vigoare de pe 21 mai.
Se pare că exemplul oferit de Kaufland a fost adoptat și de o altă rețea de supermarketuri din țară, Lidl. Aceasta a anunțat că a renunțat la măsurarea temperaturii clienților la intrarea în magazin, potrivit libertatea.ro
În prezent, accesul clienților mai este condiționat doar de purtarea măștii de protecție în timp ce-și fac cumpărăturile.