Un tren CFR a rămas fără o ușă la unul dintre vagoane. Incidentul a avut loc pe ruta Cluj-Napoca-București Nord
Astăzi, un tren CFR călători a rămas fără o ușă la unul dintre vagoane, în timp ce se deplasa pe ruta Cluj-Napoca-București Nord.
Totul s-a întâmplat în cursul zilei de marți, 8 august 2023, când trenul IR 1836 Cluj Napoca – București Nord a rămas fără o ușă de la ultimul vagon, după ce un utilaj care lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere agățând și smulgând ușa de acces.
Trenul a mers aproape 60 de km fără ușa de la ultimul vagon
Întâmplarea a avut loc în stația Bărăbanț, județul Alba. Ușa de acces este culisantă cu acționare digitală, iar deschiderea acesteia este posibilă numai pe timpul staționării trenului, potrivit Club Feroviar.ro.
Conductorul de tren a sesizat problema abia în stația Vințu de Jos, de unde trenul a plecat cu o întârziere de 79 de minute. Ulterior, vagonul a fost înlocuit în stația Simeria, în timp ce călătorii au fost păziți de șeful de tren.
Aproximativ 80% din locomotive nu au revizia tehnică la zi
În prezent, peste 80% dintre locomotivele CFR ar trebui scoase din circulație, din cauza faptului că sunt vechi și nu au revizia tehnică la zi. În ultimii ani au avut loc numeroase accidente, tocmai pentru că sistemul feroviar este vechi și nu s-a mai investit în modernizare, ci doar în reparații necesare.
„Dacă ar fi să scoatem mâine toate locomotivele fără reviziile mari, ar trebui să anulăm 80% din trenuri. Aici este vorba despre ani de zile în care nu s-au făcut investiții”, a declarat Traian Preoteasa, director general CFR Călători.
Aproape 430 de locomotive deține CFR Călători, iar dintre acestea doar 9 au fost modernizate în ultimii 5 ani.
„O reparație industrială poate să ajungă undeva la 30 – 50 la sută din costurile unei locomotive noi, pentru că trebuie schimbate agregate mari”, a spus Iulică Măntescu, președinte Federația Mecanicilor de Locomotivă, notează EVZ.