Un restaurant a introdus „taxă de beneficiu” de 3.5% pe nota de plată a clienților. Ce înseamnă, de fapt

Publicat: 02/10/2022 | 12:44

Un restaurant a introdus „taxă de beneficiu” de 3.5% pe nota de plată a clienților. O tânăra a povestit pe reţelele de socializare despre această „înşelătorie”. Se pare că a fost adăugată şi pe factura ei pentru a acoperi asigurarea de sănătate a angajaţilor localului.

Jillian a publicat pe pagina sa de TikTok un videoclip în care arată nota de plată de la un restaurant. Tânăra a evidenţiat o taxă suplimentară adăugată la factura ei în care scria: „Beneficiile personalului (3,50%)”.

În momentul în care a întrebat personalul localului despre ce este vorba, Jillian a primit o explicaţie care a şocat-o. Chelnerița i-a explicat că această taxă este introdusă astfel încât să poată beneficia de îngrijire medicală, atât ea, cât şi ceilalţi colegi ai săi.

„Am fost uluită”, a recunoscut ea în clipul care a strâns peste 2,4 milioane de vizualizări.

„Și acum companiile au voie să pună povara plății pe clienţi pentru îngrijirea sănătății angajaților lor?,a mai spus ea.

CITEŞTE ŞI: CUM A REACŢIONAT O TURISTĂ DIN OLANDA, DUPĂ CE I S-AU SERVIT PAPANAŞI LA UN RESTAURANT DIN BRAŞOV? „NU-MI PLACE ACREALA”

Potrivit Asociației Naționale a Restaurantelor, angajatorii nu sunt obligați să acopere asigurarea de sănătate pentru angajații lor decât dacă aceștia sunt cu normă întreagă.

Mii de oameni au comentat videoclipul, iar mulți dintre aceştia au spus că s-au săturat ca proprietarii să nu le ofere angajatorilor beneficiile pe care le merită și să nu le plătească mai mult – subliniind totodată că nu este vina angajaților că pe factură există aceste taxe.

„Clienții par să-și asume întotdeauna povara”/ „Dacă nu vă puteți permite să vă plătiți personalul, probabil că nu vă puteți permite să aveți o afacere!!”, sunt două dintre comentariile internauţilor.