Un prahovean construieste calesti ca in secolul XIX
RETRO. Nuntile in trasura au un aer romantic OPERA. Ovidiu Nicolescu mandru de „frumoasa” lui Concurenta. In timp ce romanii cu bani se intrec in masini de lux, un prahovean construieste trasuri si calesti de la 1800 Razvan Mateescu Ploiesteanul Ovidiu Nicolescu are 50 de ani si din copilarie a fost pasionat de lacatuserie. Intr-o zi, stand si privind gramada de fiare, sarme si lemne care s-au adunat in curtea lui de-a lungul timpului, s-a gandit sa-si faca o trasura. Insa nu orice fel de atelaj, ci ceva iesit din comun, cum n-a mai vazut Ploiestiul de la 1800. A strans ce era bun, apoi a inceput sa caute si alte piese componente, la fiare vechi, in gospodarii parasite sau poduri pline de paianjeni. A descoperit osii batrane, felinare sau roti de caleasca. Mesterul a reusit, cu ajutorul unor schite si modele vechi, sa reconstituie o trasura, care facea furori pe ulitele burgurilor de secol XIX. Pe osia acesteia inca mai poate fi vazuta inscriptia unui atelier din Viena si anul fabricatiei: 1810. Austriecii prevazusera inca de pe atunci un dispozitiv de ungere la sistemul de rulare al acestor vehicule. Trasura are chiar si sistem de franare pe disc, cu placute, asemanator autoturismelor. Capra vizitiului si cele doua canapele sunt imbracate in piele prinsa in tinte. Noaptea, iluminarea se face cu ajutorul a doua felinare-stil, care dau un plus de romantism cuplului care porneste intr-o plimbare inapoi, spre alt timp. „E o arta construirea unei trasuri. Ai nevoie de rabdare, meticulozitate, ambitie, ca la ceasurile elvetiene”, spune Niculescu. „Piesele trebuie sa fie in regula, sa se imbine perfect. Altfel nu iti iese nimic, e un kitsch. Trasurica mea, de care sunt foarte mandru, o imprumut pentru nunti sau manifestari cultural-turistice. Toata lumea stie ca la mine gaseste cele mai frumoase creatii pe 4 roti.”