Un important lanț de supermarketuri se retrage de pe piaţa din România. Care sunt magazinele ce vor fi închise definitiv
Odată cu achiziționarea rețelei de magazine Cora de către Carrefour, nu toți vor avea de câștigat. În paralel cu planurile de reorganizare și transformare a hypermarketurilor Cora în Supernova, Carrefour a hotărât să închidă permanent mai multe supermarketuri în București. Printre acestea se numără patru magazine de proximitate anterior deținute de Cora, situate în diverse zone ale Capitalei.
Cele patru magazine Cora Urban, respectiv Cora Urban Moșilor (Calea Moșilor 284), Cora Urban Ștefan cel Mare (Șoseaua Ștefan cel Mare 58), Cora Urban Rebreanu (str. Liviu Rebreanu 13) și Cora Urban Giurgiului (Șoseaua Giurgiului 127), vor fi închise permanent. Echipa acestor magazine va rămâne în cadrul companiei și va fi mutată către alte locații din rețea.
„Într-o piață dinamică precum cea a retailului, încercăm să ne adaptăm rapid nevoilor în continuă schimbare ale clienților noștri. Tocmai de aceea, un plan de expansiune solid impune o analiză riguroasă a actualei rețele de magazine și, câteodată, trebuie să luăm decizia de a renunța la magazinele ineficiente sau să schimbăm locația, pentru a putea explora noi opțiuni, mai potrivite cerințelor de astăzi. Scopul nostru final este de a le oferi clienților o experiență optimă atunci când aleg să facă cumpărături în Carrefour.”, au transmis pentru Profit.ro reprezentanții Carrefour.
Carrefour a cumpărat Cora
În luna noiembrie a anului 2023, Carrefour a emis un comunicat oficial anunțând achiziționarea rețelei de magazine Cora. Hipermarketurile și magazinele de proximitate recent achiziționate vor trece printr-un proces gradual de rebranding, planificat să fie finalizat până la sfârșitul anului 2024.
„Carrefour anunță finalizarea tranzacției cu Grupul Louis Delhaize și preluarea tuturor activităților brandului Cora din România. În plus față de cele 10 hipermarketuri și 9 magazine de proximitate, Carrefour devine și angajatorul celor peste 2000 de lucrători care au asigurat activitatea Cora în România.
Carrefour este determinat să le ofere clienților cea mai bună experiență în hipermarketurile și magazinele sale, astfel încât hipermarketurile vor rămâne deschise, pe cât posibil, pe parcursul procesului, iar magazinele de proximitate vor fi închise o perioadă scurtă de timp, pentru a fi rapid adaptate la formatul Carrefour Express. Hipermarketurile Cora vor începe procesul de transformare la finalul anului 2023, atunci când se va lansa și campania Cora devine Carrefour, menită să vină în ajutorul consumatorilor și să îi familiarizeze cu noile beneficii.
Experiența actuală a clienților Cora va evolua treptat către universul Carrefour. Aceștia vor face cunoștință cu produsele și furnizorii deja consacrați, cu produsele locale, expertiza comercială și standardele de calitate Carrefour, dar se vor bucura în continuare și de vechile practici eficiente păstrate de noua echipă de angajați. Strategia va fi implementată treptat, asigurând o integrare cât mai bună ale ambelor universuri comerciale, astfel încât actualii și viitorii clienți să beneficieze cât mai curând posibil de campaniile promoționale Carrefour și de selecția de produse a retailerului. Aceeași abordare va fi aplicată și în relaționarea cu furnizorii și alți parteneri, pentru ca aceștia să adere cât mai curând posibil la toate procedurile și standardele Carrefour”, se arată într-un comunicat de presă.
Citește și: SUNT CEI MAI SCUMPI DIN BUCUREȘTI! CÂȚI LEI COSTĂ O CASEROLĂ CU MICI DE MANGALIȚĂ, ÎN LIDL