Experiment inedit! Un avion cargo a zburat mai mult de 80 de kilometri fără pilot la bord. Aeronava a plecat de pe aeroportul Hollister, în nordul Californiei și a survolat pe cer timp de 12 minute. Totul a fost controlat de la distanță.
Compania Reliable Robotics a operat dintr-un centru de control un avion care a zburat peste 80 de kilometri. Pilotul lucrează din 2019 la un sistem de zbor semi-automat în care aeronava să fie controlată de la distanță de un pilot.
Un avion, model Cessna Caravan, a zburat 80 de kilometri fără pilot, fiind controlat de la distanță de un operator al Reliable Robotics, companie ce lucrează în prezent cu Administrația Federală a Aviației. Plecând e pe aeroportul Hollister, în nordul Californiei, aeronava a survolat pe cer timp de 12 minute, potrivit CNN.
„Cessna a fabricat 3.000 de Caravans – este cel mai popular avion cargo de care nu ați auzit niciodată. Piloții vă vor spune că este calul de bătaie al industriei. Dar provocarea cu această aeronavă este că zboară la altitudini mai mici și în condiții meteorologice mai nefavorabile decât multe aeronave mari din ziua de azi.
Așadar, operarea lui este mult mai periculoasă, iar automatizarea va contribui mult la îmbunătățirea siguranței acestor operațiuni.”, a declarat Robert Rose, CEO al Reliable Robotics.
Avionul reușește să funcționeze fără pilot pentru că operatorul aflat în centrul de control îi trimite comenzi avionului prin intermediul unor semnale criptate prin satelit.
„Acesta nu este un joc video. Nu există un joystick și nu ai posibilitatea de a pilota manual avionul de la distanță. Nu există un flux video care să îți ofere feedback în timp real. Există un set de butoane care îi permit pilotului să redirecționeze avionul în altă parte.
Se poate spune că aeronava este autonomă. Dacă nu-i spui să facă nimic altceva sau dacă pierzi comunicațiile cu ea, va face ultimul lucru pe care i-ai spus să-l facă”, a adăugat Robert Rose.
Sistemul creat de compania Reliable Robotics este capabil să efectueze toate fazele unui zbor (ieșirea din poartă, deplasarea spre pistă, decolarea și aterizarea). Chiar dacă pilotul de la distanță pierde comunicațiile cu aeronava, ea o să știe în continuare ce să facă datorită instrucțiunilor transmise prin comenzile anterioare. Iar în cazul unei urgențe, operatorul din centrul de control poate informa imediat controlul traficului cu privire la situația respectivă.