Condusul sub influenţa băuturilor alcoolice cauzează anual mii de victime în România, în special în rândul tinerilor până în 30 de ani, conform unui studiu.
Conform cifrelor furnizate ALIAT de Inspectoratul General al Poliţiei Române, în perioada ianuarie 2016 – septembrie 2017, poliţiştii au dat peste 20.000 de amenzi şoferilor depistaţi cu o alcoolemie mai mică de 0.4 mg/l alcool pur în aerul expirat. â În acest context îngrijorător, Uber şi Absolut lansează #BADD (Bars Against Drunk Driving), o campanie împotriva condusului sub influenţa băuturilor alcoolice, care va avea loc exact acolo unde de cele mai multe ori se iau deciziile greşite, şi anume în baruri.
#BADD este o campanie de conştientizare a pericolelor la care se expun persoanele care se urcă la volan după ce au consumat băuturi alcoolice, organizată de Uber în parteneriat cu Absolut, cu sprijinul Asociaţiei Berarilor din România şi a Şcolii de Conducere Defensivă Titi Aur.
Campania va avea loc începând cu luna octombrie în peste 25 de baruri şi cluburi partenere din cele 4 oraşe în care serviciul Uber este operaţional (Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Braşov). În serile de weekend, reprezentanţi ai Uber şi Absolut vor efectua teste de alcoolemie şi vor oferi curse UBER gratuite celor care au consumat băuturi alcoolice.
din California, şoferii cu o concentraţie de alcool în sânge de 0.01% erau cu 46% mai expuşi riscului de a cauza un accident decât un şofer care nu a consumat băuturi alcoolice.