La sfârşitul lunii februarie 2015, Costel Comana, unul dintre fondatorii companiei Regiotrans, a fost găsit mort într-un avion cu destinaţia Costa Rica. Oficial, afaceristul se afla în vacanţă cu iubita lui, dar autorităţile local au aflat că milionarul român călătorea des în Costa Rica, iar vizitele sale erau foarte scurte. Investigaţiile au fost extinse pentru a se afla legăturile lui Costel Comana cu această ţară.
Milionarul de 53 de ani se afla într-un avion cu destinaţia Costa Rica, în care se îmbarcase de la Bogota, capitala Columbiei. Comana nu vizita pentru prima oară acea ţară. De fapt, nu o vizita pentru prima oară în luna februarie 2015. Potrivit autorităţilor din Costa Rica, Comana mai călătorise acolo, pentru două zile, cu aproape trei săptămâni mai devreme.
Aproape de aterizare, femeia de 35 de ani alături de care călătorea a alertat stewardesele, îngrijorată fiind de faptul că partenerul ei nu s-a mai întors de la toaletă. Însoţitoarele de zbor l-au găsit pe omul de afaceri fără suflare, cu o eşarfă strânsă în jurul gâtului. Potrivit martorilor, Costel Comana a prezentat semne de nervozitate pe tot parcursul zborului, dar nimeni nu şi-a dat seama că urma să recurgă la un gest extrem.
„Ea a declarat că, la un moment dat, a adormit şi când s-a trezit, cu circa cinci minute înainte de aterizare, şi-a dat seama că bărbatul nu se mai afla lângă ea”, au declarat poliţiştii. Femeia care era cu milionarul român avea asupra ei 11.000 de euro, bani care au fost confiscaţi până se va stabili provenienţa lor.
Costel Comana era acţionarul majoritar al companiei feroviare Regiotrans. Cu o săptămână înainte să-şi pună capăt zilelor, omul de afaceri a aflat că procurorii anticorupţie începuseră o anchetă care îi viza firma. Cu toate acestea, avea planuri de viitor şi nu dădea senzaţia că renunţă la luptă, potrivit prietenilor săi. Costel Comana era căutat de procurorii anticorupţie care voiau să îl audieze în dosarul în care partenerul lui de afaceri fusese arestat cu o sptămână înainte.
Compania Regiotrans deţine 15% din piaţă şi în 2013 a avut venituri de 60 de milioane de euro. Procurorii cred însă că afacerile mergeau bine pentru că acţionarii mituiau oficiali de la Ministerul Transporturilor şi Căile Ferate Române ca să obţină subvenţii de la stat şi mai multe rute pe care să circule trenurile particulare.
Comana a fost angajat al CFR până în 2000, când a decis să-şi deschidă propria afacere. El a fost şef la CFR Braşov Triaj, şef de gară la Braşov Călători şi, apoi, director de divizie la CFR. „Să fiu şef de gară a fost cea mai bună şcoală de management pentru mine, iar promovarea m-a făcut să mă gândesc la propria mea afacere, deoarece nu mai exista adrenalina”, povestea Comana.