Totul despre pachetele de servicii turistice
Care sunt drepturile solicitantului? Reprezentantii agentiei de turism sunt obligati sa furnizeze turistului o serie de informatii inainte de semnarea contractului. Ei trebuie sa-i prezinte acestuia localitatea de destinatie, traseul care va fi parcurs, mijloacele de transport puse la dispozitie pentru deplasare, precum si tipul unitatilor de cazare, adresele si categoriile de clasificare a restaurantelor. Turistul trebuie sa stie care este durata programului, data sosirii si a plecarii. De asemenea, solicitantul trebuie sa obtina informatii generale privind regimul pasapoartelor si al vizelor, precum si al asigurarilor de sanatate necesare pentru calatorie si sejur. Este important sa i se aduca la cunostinta care este numarul minim de persoane necesar pentru realizarea programului si termenul limita pentru informarea lui in caz de anulare a calatoriei turistice. Daca turistul nu poate plati toti banii odata, el trebuie sa stie care este cuantumul avansului si termenul limita pentru achitarea restului de plata. Ce trebuie sa cuprinda contractul? Daca turistul este dispus sa incheie contractul cu agentia, acesta trebuie sa contina destinatia calatoriei turistice si, in cazul perioadelor de sejur, durata si datele de sosire si de plecare; mijloacele de transport utilizate; caracteristicile si categoriile de clasificare a acestora, datele, orele si locurile de plecare/sosire, la ducere si la intoarcere. In cazul in care pachetul de servicii turistice include si cazarea, adresa si categoria de clasificare a structurilor de primire turistice, in conformitate cu reglementarile tarilor de primire. Este obligatoriu sa cuprinda serviciile de masa furnizate care sunt incluse in pretul total convenit al pachetului de servicii turistice. Contractul va contine denumirea si sediul/adresa agentiei/agentiilor de turism organizatoare si, dupa caz, ale societatii de asigurari. Sunt incluse pretul pachetului de servicii, cu indicarea cazurilor in care acesta poate fi modificat, si tarifele pentru anumite servicii: taxe de aterizare, imbarcare/debarcare in porturi si pe aeroporturi, taxe de turist, daca acestea nu sunt incluse in pretul pachetului, plus conditiile de modificare si de reziliere a contractului. Ce se intampla daca turistul nu mai poate pleca? In cazul in care solicitantul nu mai poate pleca in calatorie, acesta va putea sa cedeze contractul unei alte persoane care indeplineste toate conditiile prevazute in pachetul de servicii turistice contractat, daca va anunta agentia. Atat turistul pe numele caruia s-a incheiat contractul, cat si persoana care il va inlocui sunt responsabili de plata pretului calatoriei si a eventualelor costuri suplimentare aparute cu ocazia acestei cedari.