La sfârșitul anului trecut, Barclays a publicat un raport îngrijorător legat de topul celor mai frecvente 10 escrocherii financiare din 2024, notează evz.ro. Acest studiu nu face altceva decât să arate că aproape unul din cinci consumatori a fost victima unei fraude financiare în anul ce a trecut. Și asta nu e tot! Studiul arată că unul dintre trei oameni știe pe cineva care a fost înșelat. Toți cei care au primit o țeapă financiară trag acum un semnal de alarmă pentru a evidenția gravitatea fenomenului!
Barclays a publicat un raport în pragul Anului Nou, care arată topul escrocheriilor financiare din 2024. Victimele au avut mult de suferit după pagubele încasate, iar specialiștii au vrut să tragă un semnal de alarmă și să le arate tuturor ce trebuie să facă pentru nu trece prin astfel de situații dificile.
Raportul făcut public de experții străini arată că astfel de țepe au avut cel mai mare impact financiar asupra consumatorilor. Banca din Marea Britanie arată că cele mai întâlnite țepe sunt cele legate de achizițiile online, acolo unde produsele sunt comandate și ajung să nu mai fie livrate.
Publicația The Fintech Times, citată de EVZ, arată că studiul realizat de Barclays a scos la iveală un fapt alarmant: 93% dintre victimele escrocheriilor financiare au fost înșelate online. 75% dintre cazuri s-au desfășurat pe rețelele sociale și platformele tehnologice. Experții spun că este un semnal de alarmă pentru a evidenția necesitatea unei educații digitale extinse și implementării unor măsuri de securitate online eficiente.
Raportul realizat de experții britanici arată că 43% dintre consumatori au reușit să identifice și să evite o fraudă înainte de a pierde bani, 52% dintre britanici spun că sunt depășiți de noile metode de furt, iar 74% consideră că numărul escrocheriilor a crescut semnificativ în ultimul an. Cele mai multe țepe se dau în materie de livrări false, circa 83% dintre consumatori se plâng de acest lucru, conform studiului publicat.
Raportul experților britanici arată că tipurile de escrocherii cele mai comune, care au afectat consumatorii în 2024, sunt:
Aceste statistici nu fac altceva decât să sublinieze varietatea tacticilor utilizate de escroci și nevoia unui grad sporit de vigilență din partea consumatorilor.