Top 10 elicoptere militare din lume. Rusia şi SUA au cele mai puternice aparate
Top 10 elicoptere militare în 2017:
1. KA-52 Alligator (Rusia)
Kamig Ka-52 Alligator este o versiune cu două locuri a modelului Ka-50. Este un elicopter cu atacuri multiple, care poate funcţiona în timpul zilei şi în timpul nopţii. Ambii piloţi au control complet asupra elicopterului. Acest aranjament simplifică, de asemenea, munca în timpul luptei.
2. AH-64E Apache (SUA)
Caracteristicile dispozitivului Apache includ două motoare T700 cu o putere ridicată, cu sisteme mari de evacuare a gazelor, o plafonă mare cu armătură boranică, palete din oţel inoxidabil şi cu fibră de sticlă proiectată să reziste la atacuri. AH-64A au fost exportate în Egipt, Grecia, Israel, Arabia Saudită şi Emiratele Arabe Unite.
3. MI-28 N (Rusia)
În prezent, un total de 24 de elicoptere de atac Mi-28N sunt în serviciul armatei ruse. Arma este identică cu cea a vehiculului rusesc de luptă pentru infanterie BMP-3 şi foloseşte aceeaşi muniţie. Această navă de război poate purta, de asemenea, două pături cu rachete neagreate de 80 mm şi 16 rachete ghidate anti-tanc. Se susţine că acest elicopter nu poate fi învins de o singură rachetă anti-aeronavă cu rază mică de acţiune. Compartimentul echipajului este bine blindat.
4. AH-1Z Viper (SUA)
Această maşină a fost special conceput ca o escortă pentru elicopterele care transportă trupe. Datorită formei raţionalizate şi a greutăţii mai uşoare, versiunea originală a avut o viteză maximă aproape dublă faţă de cea a elicopterelor de transport pe care le-a escortat.
5. MI-35 (Rusia)
Mi-35M are o capacitate de încărcare utilă de 2 400 kg. Poate purta o echipă de infanterie complet echipată cu 8 trupe complet echipate. Această caracteristică face acest elicopter unic comparativ cu elicopterele de atac occidentale. Un mitralier de calibru mare, precum şi mitralierele de uz general pot fi instalate în cabina de marfă.
6. A-129 Mangusta (Italia)
A-129 Mangusta (Mongoose) a fost primul elicopter dedicat de atac care urma să fie proiectat, construit şi desfăşurat de o ţară europeană. A fost, de asemenea, primul din lume care a fost construit în jurul unei baze de date digitale avansate MIL-STD 1553B, care permite un grad ridicat de automatizare, reducând considerabil volumul de muncă al echipajului. Primul prototip A-129 a efectuat zborul său oficial la 15 septembrie 1983 la Cascina Costa.
7. Eurocopter Tiger (Franţa/Germania/Spania)
Este un elicopter tipic de atac cu o structură aeriană construită în mare parte din materiale compozite şi optimizate pentru o supravieţuire ridicată pe câmpul de luptă modern. Primul prototip a făcut zborul său în aprilie 1991. Trei versiuni sunt dezvoltate în două scheme de bază. ALAT necesită 100 de elicoptere anti-tanc HAC (Helicoptere Anti-Char), în timp ce armata germană are nevoie de 212 elicoptere de sprijin anti-tanc / multi-rolă UHT.
8. AH-2 Rooivalk (Africa de Sud)
Rooivalk este un elicopter de atac de ultimă generaţie din Africa de Sud. Forţele aeriene din Africa de Sud au comandat 12 Rooivalk AH-2A, prima dintre ele fiind înmatriculată în iulie 1999. Elicopterele fac parte din escadra numărul 16 la Bloemspruit Air Force Base.
9. Z-10 (China)
Z-10 este un elicopter de atac chinezesc. Dezvoltarea sa a început la mijlocul anilor 1990. Acesta a fost proiectat cu asistenţă tehnică extinsă de la Eurocopter şi Augusta. Alte surse susţin că dezvoltarea Z-10 a fost asistată de biroul rus de proiectare a elicopterelor Kamov. Prototipul modelului Z-10 şi-a făcut zborul în 2003. A fost exportat în Pakistan. Primul lot de 3 elicoptere a fost livrat în 2015.
10. Hal (India)
Elicopterul este dezvoltat de Hindustan Aeronautics Limited (HAL) pentru a satisface cerinţele forţelor armate indiene. În 2006, HAL a anunţat planurile sale de a dezvolta un nou elicopter de atac. Primul prototip a făcut primul său zbor în 2010. Până în 2013 au fost construite în total 3 prototipuri. În 2015, acest elicopter a finalizat cu succes încercările de performanţă.