O informare a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor arată că, în 2019, au fost făcute 36 de controale privind modul de comercializare a peștelui în urma cărora au fost date amenzi de 363.000 de lei și au fost retrase definitiv de la comercializare peste două tone și jumătate de pește.
”Au fost aplicate un numar de 31 sancțiuni contravenționale în valoare de 363.000 de lei, un avertisment și au fost întocmite patru procese verbale de constatare. S-a dispus oprirea definitivă de la comercializare a cantității de 2691kg /63.970 lei și oprirea temporară de la comercializare a cantității de 4410,5kg/ 129.706 lei de pește și produse de pește”, transmite ANPC.
Pe lângă unii frunizori, au fost amendați și mari retaileri care activează în România: Mega Image, Selgros, Auchan, Kaufland, Metro, Carrefour. În cazul produselor precongelate și ambalate, contravențiile constatate vizau cantitatea mare de gheață din pungi, ”arsurile de congelare” provenite de la refrigerarea excesivă, lucru care reduce valoarea nutritivă a alimentelor, lipsa unor informații de pe etichetă sau comercializarea unei specii de pește sub alt nume (de exemplu, șprot vândut ca hamsie).
În cazul peștelui proaspăt, problema principală este legată de comercializarea de pește depreciat, cu modificări organoleptice, sau ținut în condiții neadecvate, cu risc de depreciere din cauza temperaturii insuficient de reduse.