Începând de marți, 16 august, Metrorex va pune în circulație șase trenuri suplimentare. Intervalul de succedare între trenuri va scădea astfel la 9 – 10 minute, pe toată reţeaua de metrou sunt introduse 40 de trenuri.
Cei care locuiesc în București vor ajunge mult mai repede la destinație, deoarece Metrorex a discutat cu Alstom, compania care asigură mentenanţa la metroul bucureştean, şi a plăţii unor facturi pentru prestaţii de mentenanţă aferente anului 2022, pentru a suplimenta numărul de trenuri.
Așadar, în urma discuțiilor purtate între cele două companii, s-a dispus introducerea în circulaţie a şase trenuri suplimentare, începând de marţi, 16 august 2022. Intervalul de succedare între trenuri va scădea astfel la 9 – 10 minute, pe toată reţeaua de metrou sunt introduse 40 de trenuri în total. Înainte, timpul de așteptare era între 10 și 14 minute.
”Metrorex continuă demersurile pentru deblocarea situaţiei create în circulaţia trenurilor de metrou, determinată de diminuarea serviciilor de mentenanţă şi salubritate prestate de Alstom Transport S.A., cu care Metrorex are un contract în vigoare. Astfel, în urma discuţiilor purtate cu Alstom şi a plăţii unor facturi pentru prestaţii de mentenanţă aferente anului 2022, s-a dispus introducerea în circulaţie a 6 trenuri suplimentare, începând cu data de astăzi, 16.08.2022”, anunţă Metrorex.
În acest context, intervalul de succedare între trenuri va scădea la 9 – 10 minute, pe toată reţeaua de metrou fiind introdus un număr de 40 trenuri.
”Reiterăm că utilizatorii metroului sunt în permanenţă informaţi cu privire la modificările din programul de circulaţie a trenurilor atât în staţii, cât şi prin intermediul website-ul: www.metrorex.ro. Continuăm demersurile pentru remedierea situaţiei într-un termen cât mai scurt şi prezentăm scuze călătorilor pentru disconfortul creat!”, mai precizează Metrorex.
Până acum, intervalul mediu de succedare a trenurilor de metrou pe toate magistralele era de 10 – 14 minute. Circulaţia la metrou s-a desfăşurat în ultimele săptămâni cu mult mai puţine trenuri în loc de 57, cât este prevăzut în graficul aprobat. Creşterea timpilor de aşteptare în staţii a fost determinată de diminuarea serviciilor de mentenanţă şi salubritate prestate de Alstom Transport SA, cu care Metrorex are un contract în vigoare.
Într-un interviu acordat celor de la News.ro, preşedintele Alstom pe Europa, Gian Luca Erbacci, a declarat că Metrorex datorează Alstom peste 33 de milioane euro, adică peste 160 de milioane lei, sumă ce corespunde unui an de plăţi restante.
După toate acestea, Metrorex a declarat faptul că o parte din sumă a fost achitată, iar pentru plata integrală, vor fi solicitaţi banii la următoarea rectificare bugetară, aşteptată în luna august.