În cazul în care ți-a fost amânat sau anulat zborul, companiile aeriene trebuie să-ți plătească despăgubire, prin lege. Pasagerii pot să primească între 250 și 600 de euro, dar trebuie să-și ceară dreptul și să îndeplinească și condițiile.
În anul 2004, Parlamentul European și Consiliul Uniunii Europene au adoptat un regulament numit CE 261. Prin intermediul actului normativ, s-au stabilit care sunt normele comune în materie de compensație și asistență a pasagerilor pentru zborurile incluse.
Regulamentul (CE) nr. 261/2004 stabilește norme valabile pe întreg teritoriul aerian al Uniunii Europene, precum și pentru Islanda, Norvegia, Elveția și regiunile ultraperiferice, respectiv Guyana Franceză, Martinica, Mayotte, Guadelupa și Insula Réunion, Saint-Martin, Madeira și Azore și Insulele Canare.
Același act stabilește faptul că regula se aplică pentru toate zborurile care pleacă din Uniunea Europeană. În cazul în care zborul are destinația în Uniune, depinde dacă transportatorul are sediul național în aria menționată.
(CITEȘTE ȘI: Zboruri anulate la Wizz Air. Cine sunt românii care vor fi afectați)
În primul rând, compensația nu poate fi aplicată dacă tu ești cel care a anulat cursa. Regula se aplică doar atunci când compania aeriană anulează. De asemenea, dacă vi s-a comunicat cu 14 zile înainte de anulare, nu mai puteți primi compensație.
Dreptul la compensație este valabil în situația în care zborul alternativ:
Iată cât primești, în funcție de orele de întârziere la destinația finală:
1.mai puțin de două ore:
2. 2 până la 3 ore:
3. 3 până la 4 ore:
4. Mai mult de 4 ore:
5. Fără a ajunge la destinația finală: