O femeie din Sebeș, Alba, a trecut printr-un adevărat calvar, după o „țeapă” care a lăsat-o fără bani pe card. Escrocii au folosit metoda „coletul”, crezând că fapta lor va rămâne fără urmări. La ce nu s-au așteptat hoții este că victima lor își va da seama și va suna la poliție.
„Țepele” din România au început să se tot înmulțească pentru că mulți sunt cei care vor venituri mari, dar fug de muncă. Pentru a obține bani de pe urma altora, au găsit noi și noi metode pentru a reuși fără să fie prinși. În multe cazuri, „artificiile” lor funcționează, mai ales pentru persoanele vulnerabile.
În situația în care ați primit un mail în care sunteți anunțați că aveți un colet care a rămas blocat la sediul curierului, este posibil să fiți victima unor escroci. Cu acest caz s-a confruntat o femeie din Sebeș. Dorind să primească produsul, a ascultat instrucțiunile și a introdus datele cardului său pe link-ul din mesaj.
Până în acest punct, nu i s-a părut nimic în neregulă, dar când i-au dispărut banii de pe card, și-a dat seama că este victima unei escrocherii. Atunci a sunat imediat la 112, iar oamenii legii au deschis o anchetă deoarece nu puteau afla cine i-a scris, de fapt, femeii.
(CITEȘTE ȘI: Aplicația-țeapă de pe telefon care a lăsat un român fără 30.000 de euro. Autoritățile au expus cazul din Bistrița-Năsăud)
„Țeapa” a avut loc pe data de 17 martie 2023, dar abia zilele acestea, pe 11 octombrie 2023, magistrații de la Judecătoria Sebeș au admis cererea procurorilor. Oamenii legii au descoperit cine este făptașul, l-au pus să înapoieze suma și au închis cazul.
„La data de 17.03.2023 persoana vătămată a primit un e-mail prin care era anunțată că livrarea unui colet este blocată, iar pentru a intra în posesia acestuia trebuie să achite contravaloarea transportului, plata impunându-se a fi efectuată prin intermediul unui link ataşat e-mailului.
Știind că făcuse anterior o comandă pe un site care comercializa îmbrăcăminte, persoana vătămată a accesat link-ul primit și a introdus datele cardului bancar, efectuând o plată de 13,41 lei.
La data de 20.03.2023, prin intermediul aplicației instalată pe telefonul mobil, persoana vătămată a constatat că din contul său bancar a fost efectuată o plată în valoare de 146,99 lei către site-ul BKLOOVZ.net. Întrucât nu a autorizat această plată, persoana vătămată a solicitat blocarea cardului.
Subsecvent, unitatea bancară a creditat contul persoanei vătămate cu suma contestată, astfel că prejudiciul care i-a fost cauzat a fost recuperat integral”, se arată în dosar.