Plangeri. Ioan Brandas, seful Serviciului de Investigare a Fraudelor din IPJ Bihor, spune ca acest tip de infractiuni, prin telefon, s-a inmultit Un oradean a ramas socat cand a auzit ca are de platit o factura gigant la telefonul mobil. S-a dus imediat la politie sa reclame faptul ca, saptamana trecuta, s-a trezit cu suma de 20.000 de euro de plata la telefon, dupa ce a fost sunat de un pretins angajat al unui serviciu de telefonie mobila pentru a incarca o cartela prepay. Alexandru M. Dancu Omul sunase la Serviciul Clienti al companiei pentru a-si incarca o cartela prepay de pe una cu abonament, iar operatorul l-a indrumat cum si ce sa faca. A doua zi, insa, el a fost sunat de un alt angajat, chipurile al aceleiasi companii, care i-a cerut sa apese pe niste taste, iar barbatul, de buna-credinta, s-a conformat. Ziua urmatoare a fost apelat de adevaratii reprezentanti ai companiei, care i-au spus ca are de achitat o factura de 20.000 de euro. „De fapt, prin combinatia de taste care i-a fost indicata, oradeanul a transferat in contul escrocului impulsuri in valoare de 20.000 de euro”, spune comisarul-sef Ioan Brandas, seful Serviciului de Investigare a Fraudelor din Politia Bihor. „Inselaciunile prin telefonul mobil sunt in voga la Oradea unde, doar in ultimele trei luni, s-au inregistrat 11 plangeri”.