Un bărbat din Gorj este suspectat că ar fi primit bani de la clienți pentru a le livra panouri fotovoltaice, dar nu și-a onorat comenzile. Suma obținută în urma fraudei este uluitoare.
Polițiștii din Gorj au făcut, miercuri, patru percheziții în Capitală, după ce un bărbat necinstit ar fi păcălit mai multe persoane și ar fi încasat 60.000 de lei, pretinzând că va furniza panouri fotovoltaice. Gorjeanului i s-a deschis un dosar pentru înșelăciune.
Făptașul ar fi creat un site, prin intermediul căruia ar fi vrut să atragă cât mai mulți clienți. Produsele, panouri fotovoltaice, ar fi fost comercializate la un preț tentant, „promoțional”.
”La data de 18 Ianuarie a.c., poliţiştii Serviciului de Investigare a Criminalităţii Economice Gorj, sub coordonarea unui procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Târgu-Jiu, au efectuat 4 percheziţii domiciliare, în municipiul Bucureşti. Din cercetări s-a stabilit faptul că un bărbat de 38 de ani, din municipiul Bucureşti, administrator al unei societăţi comerciale din aceeaşi localitate, ar fi indus în eroare persoane fizice de pe raza judeţului Gorj, cu privire la furnizarea unor panouri fotovoltaice, percepând suma de 60.000 lei fără să onoreze comenzile”, au transmis, miercuri seară, reprezentanţii IPJ Gorj.
Polițiștii continuă acum investigațiile, sub supravegherea unităţii de parchet competente.
În 2022, cererea la panouri fotovoltaice a crescut de 5 ori. Aproape jumătate dintre români voiau, anul trecut, să facă astfel de achiziţii, în 2023.
CITEȘTE ȘI: CUM POŢI PRODUCE APĂ GRATUIT, PRIN PANOURI FOTOVOLTAICE. CE TREBUIE SĂ FACI, DE FAPT
În septembrie 2022, aproape jumătate (46%) dintre români erau interesaţi de achiziţia, în 2023, a unui sistem de panouri fotovoltaice de la un furnizor de energie, numărul lor fiind în creştere cu 11 puncte procentuale faţă de aceeaşi lună a anului 2021, potrivit unui studiu realizat de E.ON.
,,Aplicarea de măsuri şi soluţii de eficienţă energetică, reducerea consumului prin gesturi mici, fără a afecta confortul, trecerea de la statutul de consumator la cel de prosumator sunt răspunsurile corecte la vremurile de criză pe care le traversăm, cu preţuri istorice la energie. Clienţii casnici E.ON au dovedit că au înţeles cât de importante sunt aceste măsuri, iar rezultatele se văd în reducerea consumului în medie cu 7% la energie şi cu 5% la gaze naturale în primele nouă luni ale anului, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut”,a declarat anul trecut Volker Raffel, director general al E.ON România.
,,Este important pentru România ca, prin contribuţia fiecăruia, să devină mai puţin dependentă de importuri şi împreună să facem faţă celor care folosesc energia ca armă”, a mai afirmat directorul.