Țara arde și baba se piaptănă! Conform unui studiu, 1 din 5 români din mediul urban nu a fost niciodată la SPA. Dintre românii din mediul urban, 22% nu au fost niciodată la un SPA, iar 1 din 3 merge mai rar de o dată la 4-6 luni, arată rezultatele studiului realizat de The Public Advisors, companie de consultanță în comunicare și relații publice, în colaborare cu firma de cercetare iSense Solutions.
Acum, gândind la rece – mai ales că vremea ajută, din acest punct de vedere – trebuie spus că cei mai mulți români din mediul urban abia reușesc să fie pe linia de plutire în ceea ce privește facturile, îmbrăcămintea, coșul zilnic, rechizitele pentru școală ale copiilor etc. Ca să ajungă și la SPA, pentru a da cât mai bine în statistici, ar trebui să facă eforturi supraomenești. Și suntem convinși că, măcar pentru unii dintre ei, ideea de SPA rămâne la nivel de dorință care nu va ajunge niciodată în primele cinci locuri pe lista de priorități.
„Piața de centre SPA este unul dintre cele mai dinamice sectoare. Putem remarca un mare potențial al acestei industrii, fiind într-o ascensiune constantă de la an la an. Concurența pe piața locală va crește. Diferența o va face modul în care centrele vor comunica pentru clienții lor. Momentul este favorabil pentru ca liderii pieței să-și întărească leadershipul și în zona de comunicare”, a declarat Simona Dan, Managing Partner al The Public Advisors.
Dinamică sau nu, piața SPA se află la concurență cu piețele clasice, acolo unde chiar și românii din mediul urban caută produse cât mai ieftine și trec de la tarabă la tarabă, mormăind în barbă. Totuși, nu contestăm utilitatea pe termen lung a unui astfel de demers, Doamne-ferește! O astfel de inițiativă are, evident, unele avantaje. Ajungem la concluzia că o cincime din românii care trăiesc la orașe preferă, deocamdată, să se relazexe în propriile băi, renunțând chiar și la concediile anuale. Mai ales că unii au făcut sacrificii uriașe pentru a monta jacuzzi în apartamentele… de modă veche.
CITEȘTE ȘI: UNDE ȘI-A DUS CRISTIAN BOUREANU IUBITA ÎN CONCEDIU
Recenziile online oferite de alți clienți sunt un criteriu important în luarea deciziei cu privire la centrul SPA. Nouă din zece români din mediul urban citesc review-urile înainte de a merge la un centru SPA. Astfel, este înregistrată o creștere cu 6% față de anul anterior.
„Este pentru al doilea an când realizăm studiul prin care ne propunem să analizăm în detaliu industria SPA din România. Remarcăm cum tehnologia digitală devine un avantaj competitiv în industria ospitalității din România”, adaugă Andrei Cânda, Managing Partner al iSense Solutions.
Studiul citat arată că 63% dintre cei care ajung la SPA scriu recenzii despre acestea în mediul online. Rețelele de socializare sunt pe primul loc când vine vorba de platformele pe care se pot oferi recenzii. Ele sunt preferate de 65% dintre românii din mediul urban. Site-ul centrului sau al hotelului este platforma pe care o utilizează 61% dintre respondenți pentru a scrie recenzii, în timp ce 45% recurg la site-urile de oferte precum Booking sau Trip Advisor.
CITEȘTE ȘI: UN TURIST A RĂMAS ȘOCAT DUPĂ CE A PLĂTIT UN MASAJ DE RELAXARE ÎN BALI