O Dacia 1410 break produsă în 1991 a ajuns să valoreze aproape cât o mașină din generația nouă. Iată cu cât vinde un român acest model de colecție pe platforma OLX.
Pentru o mașină atât de veche, prețul autoturismului nu este deloc mic. Mașina arată impecabil în interior, dar și exterior. Se poate spune că detaliile fac diferența.
Vezi și: DACIA A LANSAT PRIMUL MODEL ELECTRIC DIN ISTORIA SA! CUM ARATĂ ȘI CÂT COSTĂ MAȘINA
Un utilizator al platformei OLX vinde Dacia 1401, an fabricație 1991, pentru suma de 11.700 de euro. Totodată, pentru cei aproape 31 de ani ai mașinii, se poate spune că interiorul este impecabil, fără deteriorări și foarte curat, semn că proprietarul a intreținut-o cu grijă.
Cu o capacitatea a motorului de 1,4 litri și 62 de CP, cum de altfel au fost fabricate toate modelele Dacia.
Cu un număr de doar 2.199, se poate spune că autoturismul nu a prea fost condusă, dovadă este lipsa ruginei, vopseaua originală și caroseria impecabilă. Acest model din 1991 are bare de protecție negre, mască frontală din pastic și 4 faruri. Jantele Gotti din aliaj completează perfect imaginea bătrânei Dacia, modficare adusă de către proprietar.
Cât despre interior, scaunele sunt îmbrăcate în material textil roșu, iar scaunele au tetiere. Volanul este cel cu patru spițe, iar în spatele său avem un tablou de bord care include și turometru.
Vezi și: CE PREȚ VA AVEA DACIA ELECTRICĂ. ÎȘI VA PERMITE ORICINE PRIMA MAȘINĂ „VERDE” ROMÂNEASCĂ
Istoria modelului Dacia e una cel puțin interesantă. În 1966, la Poiana Brașov, câțiva producători europeni mari au venit cu oferte. Lista era așa: Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo și DKW, producător vest-german.
Renault a venit cu R10, Peugeot a propus 204 Berline, Fiat a avut 1100D și Alfa Romeo a venit cu Giulia. DKW a propus F102. Dintre toate, Renault a sfârșit prin a câștiga licitația pentru ceea ce avea să devină mașina Dacia.