Potrivit unui studiu efectuat de Revolut, românii au alocat un buget mai mare călătoriilor, concertelor, experienţeleor pozitive în general şi au redus cheltuielile în ceea ce priveşte shopping-ul şi utilităţile.
În primele șase luni ale anului 2022, românii au efectuat 86 de milioane de tranzacții cu Revolut, cu 31% mai multe decât față de sem. I 2021. În același timp, volumul total al plăților realizate cu aplicația financiară s-a majorat cu 29% în primele șase luni ale anului, față de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În ceea ce privește banii pe care românii i-au cheltuit, turismul a generat cea mai mare creștere, cu +84% pentru bugetele alocate călătoriilor. În același timp, numărul tranzacțiilor efectuate în contextul mobilității turistice aproape s-a dublat (+93%).
CITEŞTE ŞI: VOUCHERE DE VACANŢĂ 2022. UNDE VĂ PUTEŢI CAZA VARA ACEASTA? LISTA HOTELURILOR CARE ACCEPTĂ ASTFEL DE TICHETE
În schimb, românii au alocat mai puțini bani serviciilor și utilităților. În această perioadă, față de primele șase luni ale anului trecut, cheltuielile cu serviciile au scăzut cu 10%, iar cea mai modestă creștere, de 1,7%, a fost remarcată pentru segmentul utilităților. De asemenea, oamenii au fost mai atenţi cu banii pe care i-au cheltuit la cumpărături. În primele șase luni ale anului, s-a constatat o reducere de la 21% la 17% în ceea ce priveşte shopping-ul, iar în cazul cumpărăturilor din supermarket-uri, ponderea s-a diminuat de la 16% la 13,5%.
În schimb, revenirea treptată la normalitatea socială a contribuit la creșterea ponderii cheltuielilor cu divertismentul (de la 14% la 17%), a celor din restaurante și cafenele (de la 7,4% la 9,8%) și a celor cu călătoriile (de la 5% la 7%), în totalul cheltuielilor realizate în primele șase luni ale anului, față de primele șase luni din 2021.