O mașină a mers 1.000 de kilometri fără opriri pentru plin sau reîncărcare! S-a folosit doar de ce a avut în portbagaj

Publicat: 14/11/2023 | 17:13
Stella Terra este proiectul celor 25 de studenți de la Universitatea de Tehnologie din Olanda/ sursă foto: captură video

Stella Terra este mașina electrică la care aproape orice conducător auto ar visa. Vehiculul are un sistem de încărcare hibrid, motiv pentru care un șofer a reușit să doboare un nou record: a parcurs 1.000 de kilometri cu un ”plin”. Care este, de fapt, secretul din spatele reușitei. 

Inventat la Universitatea de Tehnologie Eindhoven din Olanda, SUV-ul electric este alimentat cu energie solară, adică se încarcă în mers. Autonomia bateriei  poate ajunge până la aproximativ 710 de kilometri și 670 de kilometri în condițiile în care afară este întuneric sau înnorat. SUV-ul Stella Terra poate atinge o viteză maximă de 145km/h.

Citește și: POATE CONCURA CU TESLA LEJER! CUM ARATĂ MAȘINA ELECTRICĂ ROMÂNEASCĂ ÎN CARE S-A INVESTIT APROAPE 500.000 DE EURO. AUTOTURISMUL FABRICAT ÎN CLUJ ATINGE 120 KM/H

Prototipul Stela Terra a parcurs 1.000 de km fără alimentare suplimentară

Pentru moment, SUV-ul se află în stadiul de prototip, însă dezvoltatorii sunt de părere că acest model de vehicul ar putea reprezenta viitorul în industria auto.

Mașina a fost invenția unor studenți cu vârste cuprinse între 21 și 25 de ani de la Universitatea de Tehnologie Eindhoven din Olanda și este primul vehicul care are capacitatea de a parcurge distanțe luni de drum fără alimentare suplimentară. În acest caz, Stella Terra a doborât un record, mai exact, a finalizat un traseu de 1.000 de km între Maroc și Sahara.

Testul a durat o săptămână și jumătate, iar vehiculul nu a avut nevoie de alimentare, panourile solare fiind cele care au furnizat energie suficientă pentru funcționarea prototipului Stella Terra.

SUV-ul Stella Terra se încarcă de la soare/ Sursă foto: captură video

Cum arată SUV-ul Stella Terra

Stella Terra are două locuri, o caroserie ușoară și poate fi folosită chiar și pe cele mai dificile terenuri. Datorită panourilor solare pe care le are, SUV-ul poate furniza suficientă energie electrică și pentru încărcarea unor dispozitive electronice externe.

De asemenea, studenții care au proiectat acest tip de model au luat în considerare și confortul șoferului și al pasagerilor pe perioada în care au loc pauzele de condus. Scaunele suv-ului sunt proiectate în așa fel încât să se poată transforma în pat. Managerul financiar al acestui prototip, studentul Britt van Huls, și-a dorit să ofere o viziune inovatoare asupra viitorului în industria mașinilor electrice.

Citește și: VREI SĂ ÎȚI CUMPERI MAȘINĂ ELECTRICĂ? DIN 2024 O SĂ TE COSTE CU 3000 DE EURO MAI MULT