Soluțiile pe care le au românii care au dificultăți la plata creditelor. Ce trebuie să facă înainte de amânarea ratelor
Înainte de amânarea creditelor de la bancă, specialiștii vin cu noi soluții pentru românii aflați în impas. Iată ce trebuie să faceți!
Tot mai mulți români se află în impas și sunt nevoiți să apeleze la varianta de a amâna plata creditelor bancare, însă speciliștii recomandă ca aceasta să fie ultima variantă. Până acolo, românii pot negocia reducerea ratelor și trecera de la ROBOR la IRCC.
Soluțiile pe care le au românii care au dificultăți la plata creditelor
Recomandarea CSALB (organizație care intermediază negocierea dintre consumator și bancă) este ca amânarea plăților ratelor bancare să fie o ultimă variantă, deoarece aceasta vine cu costuri suplimentare. Clienții sunt îndemnați să apeleze la consultanții bancari pentru găsirea unor soluții personalizate, în funcție de nevoile ficăruia, pe toate perioada derulării creditului:
”Ar fi de preferat să vedem o tendinţă similară şi în privinţa cererilor de amânare la plată a ratelor, iar oamenii să analizeze mai atent opţiunile pe care le au înainte de a solicita o amânare. Costurile care se adaugă la credit după amânarea cu până la 9 luni a ratelor pot fi semnificative, mai ales dacă ne referim la primii ani din achitarea unui împrumut”, a atras atenţia reprezentantul CSALB – Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar.
Vezi și: (P) CINCI LUCRURI PE CARE AR TREBUI SA LE ȘTII ÎNAINTE DE A SOLICITA UN CREDIT RAPID
Potrivit acestuia, băncile au devenit tot mai dispuse să ofere soluții românilor aflați în impas:
„Dintre negocierile purtate în prima jumătate a anului curent, 92% s-au încheiat cu împăcarea părţilor. Astfel, nu doar că băncile au preluat mai multe cereri ale consumatorilor, dar procentul mare de împăcări arată o maturizare a actului de negociere.
Băncile au devenit tot mai dispuse să ofere soluţii consumatorilor aflaţi în dificultate, atât prin intermediul cererilor acceptate spre negociere, unde avem o creştere de peste o treime, cât şi prin numărul soluţionărilor directe, fără intermedierea conciliatorilor CSALB, unde aproape că am egalat numărul înregistrat în tot anul anterior”, a declarat Alexandru Păunescu, reprezentantul BNR în Colegiul de Coordonare al CSALB, potrivit unui comunicat al organizației.
Consumatorii din orice judeţ al ţării pot trimite cereri către Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul Centrului. Totul se rezolvă amiabil, iar înţelegerea părţilor are puterea unei hotărâri în instanţă.