Soluțiile găsite de autorități, pentru a evita carnagiul de pe șoselele din România. În primele 6 luni ale anului 2022, peste 700 de români au murit
Un bilanț arată că peste 700 de români au murit în accidente rutiere, în primele șase luni ale anului 2022. Iar, pentru a evita carnagiul de pe șoselele din România, există și soluții. Una dintre cele mai periculoase artere rutiere este DN1.
DN1 este una dintre cele mai periculoase artere rutiere din țară, iar România se clasează pe primul loc la numărul de persoane decedate în accidente. Mai mult decât atât, potrivit unui bilanț, în primele șase luni ale anului 2022, peste 700 de români au murit în accidentele rutiere. Multe dintre acestea sunt cauzate de viteză excesivă, neacordare de prioritate sau de starea în care se află drumurile din țară.
Din luna ianuarie a acestui an până la finalul lunii iunie au avut loc 2078 de accidente rutiere pe șoselele din România. Unul dintre accidentele grave care au avut loc, recent, este cel de pe DN6, între localitățile Văceni și Vitănești. În data de 25 iulie, cinci persoane au murit, după ce autoturismul în care se aflau s-a ciocnit violent cu un TIR.
Vezi și ACCIDENT RUTIER GRAV PE „DRUMUL MORȚII”. CINCI PERSOANE AU MURIT PE LOC DIN CAUZA IMPACTULUI
Soluțiile găsite de autorități, pentru a evita carnagiul de pe șoselele din România
Soluții pentru diminuarea incidentelor de pe șoselele din România există, însă trebuie puse în aplicare. DN1, DN2, DN6 și DN7 sunt arterele unde au avut loc accidente grave, de-a lungul timpului.
„Principalele drumuri naţionale pe care s-au produs accidente rutiere grave au fost: DN1, DN7, DN2 şi DN6”, a declarat Cristian Andrieş, ofiţer specialist în cadrul Direcţiei Rutiere din IGPR.
De asemenea, potrivit specialiștilor, drumurile care le oferă șoferilor o singură bandă pe sens sunt cele mai periculoase. Și, totuși, soluții pentru diminuarea accidentelor există: benzi alternative. Astfel de benzi există doar pe DN2, între Sinești și Movilița, până în acest moment.
„Trebuie lăţite aceste drumuri, fie că vorbim de DN 2, fie că vorbim de DN6. Două benzi pe sens, parapet pe mijloc. Exemplu este parapetul de pe DN1, care a fost montat în iunie 2016. De atunci, nu se mai moare. Este dovada că de şase ani acolo nu a mai murit niciun om”, a precizat Alex Vîlvoi, fondator al Asociaţiei România fără Gropi, arată antena3.ro.
Sursă foto: Facebook Poliția Română