Peste 200 de români, inclusiv copii, au fost blocați miercuri, 5 iunie, pe Aeroportul din Lisabona, după ce zborul lor, operat de compania Wizz Air, a fost anulat. Oamenii nu au primit nicio explicație din partea reprezentanților companiei aeriene. Abia după 24 de ore au primit un SMS în care li se spunea să revină pe aeroport a doua zi.
UPDATE: Una dintre româncele care urmau să zboare în data de 5 iulie, ne-a transmis un mesaj dur despre situaţia cu care se confruntă.
„După anularea zborului din 5 Iulie şi acest zbor a fost anulat, după ce iniţial a fost întârziat pînă la ora de îmbarcare 03:00 AM. Aeronava a ajuns de la Bucureşti la Lisabona la aproximativ 02:30 AM când au fost începute formalităţile de border control şi verificarea biletelor pentru zborul de retur Lisabona -Bucuresti care deja avea o întârziere de 6h faţă de ora iniţială. În timp ce aşteptam îmbarcarea, am fost anunţati că zborul a fost anulat cu explicaţia că “orele de zbor alea pilotului au fost epuizate şi este ilegal să mai piloteze.”
Am fost mutaţi de la terminalul 2 de unde era programată plecarea la terminalul 1 pentru a ne prelua bagajele, fără să primim niciun alt fel de explicaţii. Am primit sms-uri că putem să reprogramam zborul sau să cerem restituirea banilor, însă prin accesarea opţiunii rebook, primeam mesajul de “page cannot be found”. Astfel, am decis să mergem la ghişeul celor de la Portway, reprezentanţii Wizz Air conform paginii aeroportului din Lisabona, care au refuzat să ne dea orice informaţii şi care ne-au transmis ca e absolut normal ce se întâmplă. După mai multe ore de haos şi disperare întrucât nu găseam cazari la ora respectivă, iar zboruri directe disponibile spre Bucureşti nu mai erau decât în data de 14 Iulie, am aflat ca s-a deschis inca un ghiseu Portway in terminalul 2 al aeroportului, de unde trebuia initial sa plecam. Acolo ni s-a propus sa plecam cu zborul Wizz Air din data de 8 Iulie orele 20:40 catre Sofia si de acolo sa ne descurcam, sa asteptam urmatorul zborul disponibil din 14 Iulie sau sa ne gasim alternative si sa cerem restituirea contravalorii biletelor.
Menţionez ca nu ne-a fost oferita nici cazare, nici mâncare si nici apa, desi conform legii, compania aeriana avea aceasta obligatie. Pe zborul acesta au existat inclusiv pasageri vulnerabili (bebelusi, copil cu sintrom Down, batrani).
Conform flightradar, aeronava s-a intors in aceeasi dimineata la Bucuresti (cu un alt pilot care a trecut prin fata noastra a pasagerilor spre aeronava), pentru a efectua o cursa spre Santander, Spania. Intre timp, multi dintre pasagerii romani au ramas in aeroport extenuati si fara optiuni de intoarcere in tara”, ne-a transmis una dintre pasagere.
Ştirea iniţială…
În plin sezon de concedii, când aeroporturile sunt aglomerate, zeci de români și turiști străini sunt disperați. De miercuri, 5 iunie 2023, pasagerii sunt blocați pe aeroportul din Lisabona. Cursa care trebuia să îi aducă la București a fost amânată de mai multe ori, iar reprezentanții companiei au trimis un simplu mesaj prin care le cereau tuturor să revină în aeroport a doua zi, pentru un nou zbor.
Oamenii susțin că nu au primit explicații imediate, ci abia când situația a atins nivelul maxim de așteptare. Printre pasageri se numără și copii mici, care și-au pierdut răbdarea, iar părinții se simt neputincioși în fața lor.
Pasagerii acuză că nu au primit apă sau mâncare, cu atât mai mult cazare. Unii dintre ei au reușit să găsească câteva camere de hotel disponibile, iar dimineața au revenit la aeroport. Cu copiii de mână și cu bagajele în spate, fiecare a fost nevoit să descurce pe cont propriu cum a putut.
Oamenii au ajuns la capătul puterilor. Nici până în acest moment nu s-a rezolvat nimic. Unul dintre cititorii noștri ne-a semnalat faptul că, încă, se află pe aeroportul din Lisabona, în momentul de față. Aproximativ 240 de persoane sunt disperate, iar reprezentanții companiei nu vin cu explicații plauzibile.
„Am sunat la ambasadă, nimeni nu ne ajută. Suntem 240 de persoane. Am sunat personal la ambasadă, a venit o doamnă, dar nu ne-a ajutat cu nimic. Explicația a fost că pilotul a făcut multe ore și că nu mai avea dreptul să piloteze înapoi spre România. Așa că noi am rămas, iar el s-a întors cu avionul gol”.
Seara trecută, compania aeriană a anunțat că zborul va avea loc la ora 20:45, însă orele au fost modificate pe parcurs.
„Din păcate, astăzi, la ora 20.45, aveam avion de la Lisabona spre București. Am primit vreo trei mesaje în care orele au fost modificate. Cred că Wizz Air își bate joc de noi și ne mint cu nerușinare”, ne-a transmis unul dintre cititorii noștri pe numărul de whatsapp.
Cine deţine informaţii despre acest subiect este rugat să ne scrie la [email protected], să ne sune la 0741 CANCAN (226.226) sau să ne scrie direct pe WhatsApp.