Sinele sunt expirate!

De: Cancan
Publicat: 19/11/2010 | 00:00
Aglomeratie. Aproximativ 500.000 de bucuresteni folosesc zilnic metroul

Nu mai putin de 500.000 de bucuresteni circula zilnic cu metroul, asa ca incidentul de acum doua seri, cand un tren a ramas blocat in subteran, iar oamenii s-au trezit nevoiti sa o ia la picior prin tunelul intunecat, i-a bagat in sperieti pe locuitorii Capitalei. „S-a creat doar panica! Am evacuat aproximativ 200 de persoane, iar o singura persoana a primit ingrijiri pentru ca facuse un atac de panica”, ne-a explicat Anca Onofrei, purtator de cuvant al ISU. Si oficialii Metrorex incearca sa ne linisteasca. E drept, metroul „inghite” anual in jur de 70 de milioane de euro, bani investiti in garnituri noi, in reperatii, dar si in extinderea retelei. „A deraiat o osie a penultimului vagon, nu a stricat nicio sina, s-a rupt doar un capsator pentru curent. Mult a durat interventia de repunere a trenului, aproximativ doua ore. Vagonul, care era vechi de aproximativ 20 de ani, de-abia iesise din mentenanta”, ne-a declarat Gabriel Sburlan, director Exploatare al Metrorex. Ieri, vagonul a fost dus la depoul Militari pentru a fi analizat de catre o Comisie formata din reprezentantii Organismului de Investigare Feroviar Roman, Metrorex si Alstom, firma de mentenanta, pentru a vedea exact ce s-a intamplat. „Inca nu stim daca trenul a fost de vina”, a mai spus directorul. La randul lui, liderul sindical Ion Radoi ne-a explicat: „Se pare ca nu sina era de vina, ci un boghiu (n.r. ? sistemul care leaga doua vagoane). De asemenea, trenul a fost scos din revizie acum doua zile”. Mai multe persoane care au lucrat in cadrul Metrorex au declarat insa pentru CANCAN: „Exista o problema la calea de rulare, pentru ca aceasta trebuie retehnologizata. In aceeasi situatie sunt si tunelele. Acestea trebuie sa intre in reparatii capitale, pentru ca durata de viata a lor si a sinelor este expirata. Acest lucru nu s-a mai intamplat din vremea lui Ceausescu, iar pana in prezent s-au facut doar reparatii minore, in zonele in care s-au inregistrat probleme mai grave”.