Simulare Bacalaureat 2019. Când încep probele
Elevii de clasa a VII-a și a VIII-a au încheiat simularea pentru Evaluarea Națională și așteaptă acum afișarea rezultatelor, iar în curând încep probele pentru ce înscriși în clasele a XII-a/zi și a XIII-a seral/frecvență redusă, dar și pentru cei care sunt în clasa a XI-a zi și a XII-a seral/frecvență redusă, învățământ de masă. Notele obținute la simulările pentru Bacalaureat 2019 nu se contestă și pot fi trecute în catalog în baza unei cereri scrise, depusă de elevi sau de părinții acestora.
Citește și: BAC 2019. Calendarul complet al probelor de la Bacalaureat 2019
Calendarul probelor de la simulare pentru BAC 2019
Ministerul Educaţiei Naţionale organizează în perioada 18 – 21 martie 2019, simularea probelor scrise din cadrul examenului național de Bacalaureat. Probele vor fi susținute de aproximativ 300.000 de elevi, prima fiind cea la Limba română. Simularea se adresează elevilor înscriși în clasele a XII-a/zi și a XIII-a seral/frecvență redusă la începutul anului școlar 2018-2019, dar implică și participarea elevilor claselor a XI-a zi și a XII-a seral/frecvență redusă, învățământ de masă (în total, aproximativ 300.000 de elevi), informează Centrul Național de Evaluare și Examinare din cadrul Ministerului Educației.
Probele încep la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, vor fi distribuite subiectele. Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8:30. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de trei ore, din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.
– 18 martie: Limba şi literatura română – proba E) a)
– 19 martie: Limba şi literatura maternă – proba E) b)
– 20 martie: Proba obligatorie a profilului – proba E) c)
– 21 martie: Proba la alegere a profilului şi specializării – proba E) d) – doar pentru elevii claselor a XII-a
– 29 martie: Afișarea rezultatelor
“Subiectele sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), în mod similar cu modelele publicate pe subiecte.edu.ro și sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea elevilor de a dezvolta temele prevăzute în programa de examen, parcurse până la această dată”, mai arată sursa citată.
Evaluarea lucrărilor va fi realizată în baza unor bareme care “asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional”, de către doi profesori din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea. În situația în care nu sunt suficienți profesori de specialitate într-o unitate de învățământ, există și posibilitatea de a solicita sprijin din partea profesorilor din alte școli, se mai explică în comunicat.
Rezultatele înregistrate vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.