Şi-a pus la bătaie toate economiile. A studiat în Danemarca, iar acum… a deschis o afacere inedită în România
„Am ales o facultate în Danemarca deoarece căutam un program foarte practic. Îmi doream profesori cu experienţă în zona de inovaţie, business. Şi am decis că această ţară nordică pare a fi un loc potrivit“, mărturiseşte Tudor Cioltea.
Pe lângă acest motiv al orientării spre practică al educaţiei daneze, tânărul de 26 de ani a optat pentru o facultate acolo deoarece programul şcolar îi permitea să aibă un job ca să se întreţină. Tudor a urmat cursuri de Marketing, Inovaţie şi Educaţie antreprenorială la Academia Lillebaelt din oraşul danez Odense. Ultimele specializări amintite fac parte dintr-un program de studiu care le permite studenţilor ca, în al treilea semestru, să facă practică în propria companie. Astfel îi încurajează să înceapă o afacere de pe băncile facultăţii. În România se întâmplă, de regulă, invers. În Danemarca, sistemul de învăţământ chiar este gratuit, studenţii trebuind să suporte doar cazarea, masa şi cheltuielile zilnice. (CITEŞTE AICI: Mărturii terifiante. A scăpat din lagărele lui Ceauşescu, iar azi…)
„Am avut nevoie de un service auto“
Din primul an ca boboc într-o ţară vestită pentru performanţa sistemului său de învăţământ şi până acum au trecut patru ani. Tudor „a crescut” un site pe care l-a creat în facultate dintr-o nevoie proprie, iar azi mica sa afacere are zeci de service-uri din toată ţara. În plus, platforma web i-a servit şi ca subiect pe care l-a întors pe toate feţele în lucrarea sa de licenţă.
„Am avut nevoie de un service auto. Necunoscând pe nimeni care ar fi putut să îmi recomande un service şi necunoscând foarte bine limba, am încercat să caut online. Am găsit o platformă care îmi oferea posibilitatea să descriu problema maşinii în cât mai multe detalii şi să primesc oferte de la două-trei service-uri din apropierea mea“, povesteşte Tudor, pentru CANCAN.RO, SITE-UL NR. 1 DIN ROMÂNIA, cum i-a venit ideea afacerii.
La foarte scurt timp după trimiterea cererii de ofertă a primit trei oferte de preţ direct în contul pe care şi-l făcuse pe site. „La fiecare ofertă puteam să văd detalii despre service şi, cel mai important, fiecare service avea recenzii publice postate de clienţii anteriori. Am ales service-ul cu cele mai bune recenzii, chiar dacă nu avea neapărat cea mai mică ofertă“, adaugă tânărul.
L-a impresionat că totul s-a petrecut online, foarte rapid şi sigur. „Să vezi recenzii despre service-ul la care urmează să mergi este un mare plus“, mai zice el. (NU RATA, AICI: Azi, e student într-o universitate de renume. Un olimpic ”dă de pământ” cu învăţământul din România. ”M-a dezămăgit faptul că…”)
Importarea modelului
De pe băncile facultăţii s-a gândit de ce nu există un astfel de serviciu şi în România. Munca la site-ul său a început cu câteva luni înainte de începerea perioadei de practică şi a licenţei, mai spune Tudor. Mărturiseşte că nu a făcut un studiu de piaţă solid înainte de a începe afacerea în România. A făcut echipă împreună cu foşti colegi de liceu şi-au pus la bătaie toate economiile.
„A fost mult entuziasm iniţial. Pentru noi părea că asta trebuie să facem, aşa că am început. Nu ştiam exact la ce să ne aşteptăm. Dorinţa noastră a fost să ajutăm fiecare proprietar de maşină care îşi face un cont pe site-ul nostru“, afirmă băimăreanul. Acum e mai mult decât convins că vremurile în care trăim, doar prin digitalizare îşi pot îmbunătăţi service-urile auto relaţia cu clienţii. (CITEŞTE ŞI: La 19 ani, studiază la o universitate prestigioasă. Povestea violonistei din Bârlad care vorbeşte patru limbi străine şi…)
Specializarea e cheia
Până acum câţiva ani, Tudor credea că probabilitatea să găsească în România un service mai bun decât în străinătate era foarte mică. În schimb, în ultima perioadă, lucrurile s-au schimbat mult în bine. „Service-urile auto din România trebuie să se specializeze. În 2017 nu mai poţi să fi un service auto care face orice operaţiune. Trebuie să avem service-uri specializate pe revizii, service-uri specializate pe cutii de viteză automate sau service-uri specializate pe probleme de electrică şi electronică. Specializarea într-o anumită zonă aduce profesionalism şi calitate“, încheie Tudor Cioltea, subliniind că e timpul ca service-urile auto româneşti să fie cât mai transparente şi să asculte atent nevoia clientului. (VEZI ŞI: Un consultant financiar dă ponturi. Îi învaţă pe români cum să facă bani: ”E simplu! Trebuie doar să…”)
Cine deţine informaţii despre acest subiect este rugat să ne scrie la pont@cancan.ro sau pe Whatsapp la 0741 CANCAN (226.226)
ANA HODĂIAN