Cel mai popular loc de departe a fost LOFT, de 1 mai la mare. Majoritatea hashtag-urilor pe reţelele de socializare au fost de acolo, majoritatea VIP urilor, majoritatea celor plecaţi la distracţie au fost acolo. Mii de oameni sâmbătă, mii duminică.
Ca să intri trebuia să îţi cumperi o brăţară culoare X care costa pentru accesul într-o zi, sâmbătă, 250 ron. Dacă vroiai să ai acces şi sâmbătă dar şi duminică puteai cumpăra brăţara Y, care costa 350 ron. În aceste două brăţări aveai, teoretic, inclus şi un meniu. Teoretic pentru că la nebunia de acolo era imposibil să mănânci, iar mâncarea nu era deloc ceva uau, lucru oarecum normal, ţinând că vorbim de o discotecă de zi. Existau şi brăţări de 150 ron în schimbul cărora erai lăsat doar să intri.
Oficial s-au vândut 2500 de brăţări, potrivit surselor noastre. Realitatea scriptică o ştiu doar contabilii. La o matematică rapidă vorbim de încasări minime de 150 ron + 100 ron ( consumaţia minimă/persoana intrată) totul x 2500 brăţări adică 625 000 ron (140.000 euro). Asta pentru sâmbătă. Duminică fiind mai slab adăugăm jumătate şi rezultă 210.000 euro.
Pentru a calcula încasările maxime putem lua în calcul brăţara de 250 ron şi consumaţia de 150 ron. Ceea ce, la 2500 bucăţi vândute, ar însemna 225.000 euro doar sâmbătă, ceea ce în total pe ambele zile ar fi 338.000 de euro. Calculul corect probabil e undeva la mijloc. Ceea ce este cu adevărat ieşit din comun este că aceşti bani sunt practic şi profitul LOFT, pentru că toate cheltuielile sunt ţinute din bugetul sponsorilor. Şi asta pentru că băieţii de la LOFT sunt şi reprezentanţi pentru mai multe branduri de băuturi cum ar fi Laurent Perrier, Jagermeister etc. Un business foarte bun, bine protejat (nici un control ANAF în această veritabilă fabrică de bani gheaţă -) dar şi extrem de bine operat, Pepe şi Ion fiind de departe unii dintre cei mai buni operatori din piaţă.
Cine sunt însă aceşti magicieni care fac bani cu basculanta? Firma pe care s-au vândut brăţările şi a dat bon fiscal pe consumaţie se numeşte SC Global Drinks International SRL, RO 2765131. Acţionarii oficiali sunt: Măluşel Petre Dan zis Mielu’ din Predeal, Biriş Ion Andrei zis Bucă – ginerele fostului director SRI Virgil Măgureanu, Ghizdavu Ovidiu Septimiu şi Pazara Cristina – celebra Tana Ardeleanu din scandalul Terasa Anda din anii ’90 de la ziarul ZIUA şi soţia purtătorului de cuvânt al OMV Petrom şi totodată şeful de corporate affairs al gigantului petrolier. Petru Berciu zis Pepe nu apare în acte, lucru ciudat, el fiind însă bossul recunoscut al afacerii. Ca manageri sunt Ion, Pepe şi Mielu’, ei fiind practic cei trei cărora li se datorează acest succes fantastic în cifre clare (AFLĂ AICI mai multe detalii despre aceste firme).
Radu Constantin Florian