Actele sunt cele mai importante lucruri pe care turiștii se asigură că le au la ei în vacanță. Totuși, uneori pot apărea evenimente neplăcute precum pierderea acestora sau dispariția lor. Specialiștii oferă cele mai bune sfaturi pentru astfel de situații.
Unii turiști nu se pot bucura întotdeauna de o vacanță perfectă, deoarece apar evenimente neplăcute, precum pierderea actelor, tocmai de aceea, înainte de a pleca la drum, este important să ții cont de undele sfaturi ale specialiștilor în domeniu. Memorați adresele și numerele de telefon ale ambasadei și ale posturilor de poliție din apropierea locului în care vă veți petrece vacanța.
Deși dispariția documentelor importante reprezintă o pierdere uriașă, nu ar trebui să vă panicați. Cel mai important este să ajungeți imediat la cel mai apropiat post de poliție pentru a raporta incidentul. De acolo, veți înainta o cerere către ambasada sau consulatul țării de cetățenie. Este indicat să atașați cererii copiile documentelor pierdute, în cazul în care le dețineți.
„În cazul pașapoartelor pierdute sau furate, este necesară sesizarea autorităților locale de poliție și obținerea unei dovezi a reclamării pierderii sau furtului, dovadă care va fi prezentată la ambasada sau consulatul României în străinătate, odată cu depunerea cererii pentru titlul de călătorie, în vederea reîntoarcerii în ţară”, a transmis MAE.
Deoarece actele oficiale ale fiecărei persoane pot fi gata într-un timp destul de lung, cei care se află în vacanță vor putea beneficia de un titlu de călătorie care să le permită să se întoarcă în țară. Ambasada sau consulatul vă vor oferi toate informațiile de care aveți nevoie pentru a vă putea întoarce acasă fără probleme. Pentru a obține acel titlu de călătorie, este nevoie de o altă cerere înaintată tot către ambasadă. Totuși, trebuie să țineți cont că acel titlu de călătorie este valabil doar 30 de zile din momentul în care este emis.