În cadrul unei conferințe de presă, șeful Renault a explicat faptul că Dacia se va concentra pe mașini de dimensiuni mai mari, va colabora cu chinezii de la Geely, iar în același timp trebuie să-și crească semnificativ marja operațională și va continua să își reducă costurile. Anunțurile au fost făcute în prezentarea unui amplu plan de organizare a grupului.
Una dintre schimbările importante despre care se vorbește este legătura dintre Dacia și chinezii de la Geely, după ce Renault și Geely au semnat un acord cadru și au creat o nouă companie, la care fiecare va deține 50% din acțiuni (proiectul Horse).
Noua entitate va fi un furnizor global independent de soluții de sisteme de propulsie, producând următoarea generație de motoare hibride și dezvoltând tehnologii fără emisii de carbon și cu emisii scăzute, în cinci centre globale de cercetare și dezvoltare, inclusiv în România.
CITEȘTE ȘI: NOUA MAȘINĂ ELECTRICĂ CARE AR PUTEA DETRONA DACIA SPRING. CE PREŢ VA AVEA MODELUL COREEAN
La momentul lansării, se așteaptă ca noua companie creată de francezi și chinezi să furnizeze soluții către opt clienți industriali, inclusiv Dacia, dar, nu este clar ce entități din România vor participa la noul proiect. Renault a făcut următoarea mențiune:
„În România, se intenționează ca entitatea specializată pe grupuri motopropulsoare să rămână în continuare Renault Mécanique Roumanie (RMR).
Dacia va intra cu modelul Bigster în segmentul C, unde marjele sunt duble și cifra de afaceri va crește. „Vom folosi platforma de segment B, pentru a construi mașini de segment C”, a spus Luca de Meo.
Luca de Meo a explicat faptul că Dacia va colabora cu proiectul Horse și va fi client și pentru divizia de vehicule electrice Ampere creată acum.
Dacia are o marjă operațională de 10% în prezent și vrea să ajungă la 15% în 2030.