Șeful Coca Cola, anunț îngrijorător despre clienții din România. Reprezentantul companiei americane explică scăderea consumului în țara noastră
Coca-Cola este una dintre cele mai îndrăgite băuturi răcoritoare din lume. În țara noastră, gigantul producător american deține trei fabrici, în care a investit sume uriașe de bani. Managerul Coca-Cola HBC România trage însă un semnal de alarmă în privința vânzărilor din țara noastră.
Trei fabrici deține în România compania Coca-Cola HBC, și anume la Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei. A doua cea mai mare fabrică a grupului Coca-Cola este cea de la Ploiești. Aproximativ 10% din producţia Coca-Cola HBC România merge la export. Astfel, compania americană este principalul exportator de băuturi non-alcoolice din țara noastră.
Semnal de alarmă tras de șeful Coca-Cola HBC România. „Avem nevoie de predictabilitate, să fim consultaţi”
Din anul 2018, Jovan Radosavljevic conduce Coca-Cola HBC România. Acesta a declara recent, că schimbările din ultima perioadă din țara noastră au avut un impact major asupra industriei. Mai exact, creşterea preţurilor la energie, utilităţi şi materii prime, dar și decizia guvernului de a creşte TVA de la 9% la 19% la băuturile cu zahăr au destabilizat toate industriile conexe celei a băuturilor non-alcoolice.
„La nivel de industrie avem nevoie de predictabilitate, să fim consultaţi, să pregătim terenul pentru astfel de schimbări. În ianuarie, februarie deja piaţa scădea versus anul trecut în volum. Aşa cum vă imaginaţi, această decizie luată peste noapte a avut un impact foarte mare nu doar asupra noastră, ci şi asupra industriilor conexe. Într-adevăr, nici inflaţia nu a fost bună, dar aceste lucruri imprevizibile au fost şi mai negative pentru sectorul băuturilor“, a declarat Jovan Radosavljevic.
Investiții majore făcute de Coca-Cola în România
Jovan Radosavljevic a explicat că Coca-Cola HBC a investit anual în România aproximativ 25-40 de milioane de euro. Investiţiile de anul trecut au ajuns la circa 30 de milioane de euro. Cu ajutorul acestor sume uriașe de bani s-a reușit creșterea eficienței energetice, dar și crearea unor linii noi care reduc consumul de energie. Totodată, a fost vizată și reducerea cât mai mult a deșeurilor din plastic.
„Fabrica din Ploieşti este a doua cea mai mare fabrică din grupul Coca-Cola HBC. Şi fabrica din Timişoara livrează produse la export, iar din România exportăm în 15 ţări. Şi continuăm investiţiile şi luptăm pentru aceste investiţii. De aceea avem nevoie de predictabilitate pentru că toate ţările se luptă pentru bugete de investiţii de la sediul central“, a declarat Jovan Radosavljevic pentru Ziarul Financiar.
Anul trecut, Coca-Cola HBC România a avut o cifră de afaceri de 3,2 miliarde de lei (circa 650 milioane de euro), în creştere cu peste 15% faţă de 2021. Profitul net a fost de 394 de milioane de lei, mai mare cu 32% faţă de 2021. Este cel mai bun rezultat al companiei Coca-Cola în țara noastră, atât din punctul de vedere al cifrei de afaceri, cât şi al profitului.