În vremurile noastre, lanțurile de magazine folosesc diverse strategii de marketing la care puțini s-ar fi gândit până acum. Cu siguranță, nu mulți au habar de ce în fiecare supermarket de la noi din țară, produsele scumpe sunt puse pe rafturile de sus, iar articolele ieftine pe cele de jos. Nu este singurul truc la care apelează patronii!
Nimic nu este lăsat la voia întâmplării în supermarketurile de la noi. Lanțurile de magazine folosesc multe strategii de marketing, pentru ca produsele lor să se vândă ca pâinea caldă. Deși nu mulți s-au gândit la asta, așezarea pe rafturi a acestora contează foarte mult. În general, articolele scumpe se pun pe rafturile de sus, iar cele mai ieftine pe cele de jos. Este un „truc” bine gândit, pentru ca marfa bună să fie în atenția clienților.
Oamenii merg la magazin și speră să nu consume foarte mulți bani. În general, clienții optează pentru produse ieftine, cât îi ține buzunarul. Merg la supermarket cu o listă și se întorc, de obicei, cu alte produse. Asta pentru că aranjarea lor pe rafturi este strategică și bine gândită să „fure” ochii oricui. Clientul vede prima dată ce este mai sus poziționat pe raft, pune în coș și plătește. Nu mulți sunt cei care stau să caute produsele ieftine. Așa ajung oamenii să aibă nota de plată mai mare. O clipă de neatenție e suficientă pentru ca buzunarul să se golească.
Cu siguranță, toți am văzut că rafturile cu fructe și legume sunt puse, de cele mai multe ori, la intrarea în magazine. Asta pentru că primele lucruri care-ți sar în ochi sunt alimentele proaspete, colorate, care-ți dau o stare bună. Așa vei fi tentat să dai mai mulți bani pe cumpărături. Până și mirosul de pâine proaspătă sau de pui prăjit te va face să-ți fie poftă și vei lua fără să stai pe gânduri. Nici simțul auditiv nu este lăsat deoparte. Adesea, reprezentanții de magazine pun muzică lentă, care să te relaxeze și să te facă să stai mai mult în locația respectivă.
O altă strategie de marketing este ca articolele scumpe să fie puse chiar în fața ta. Să-ți sară în ochi și să te gândești că poate ai nevoie și de produsul respectiv acasă. Nici faptul că prețul multora dintre ele se termină în 99 nu este deloc întâmplător. În general, clienții au tendința să nu mai rotunjească prețurile. Le pun în coș, fără să se uite bine la cât costă, de fapt. De exemplu, dacă o pungă de popcorn este 5,99 de lei, mulți cred că e 5 lei, nicidecum 6. Acestea sunt doar câteva dintre metodele folosite de retaileri.