Foarte curând, cetățenii care beneficiază de carduri de energie, vor avea posibilitatea de a-și plăti facturile în trei modalități, puse la dispoziție de Poșta Română. Se pot prezenta la oficiul poștal, pot efectua tranzacția prin intermediul unei aplicații din mediul online sau îi pot înmâna banii direct poștașului.
Vești bune pentru 4 milioane de români. A rămas foarte puțin timp până când vor putea primi cardurile de energie deoarece distribuirea acestora începe cât de curând.
Conform declarațiilor lui Marcel-Ioan Boloș, ministrului Investițiilor, începând cu ziua de 1 februarie, Poșta Română va începe distribuirea cardurilor de energie. Data de 15 februarie este la fel de semnificativă pentru mulți cetățeni, având în vedere că atunci va avea loc transferul banilor de la Ministerul Investiţiilor la Poşta Română, cu ajutorul cărora beneficiarii vor putea efectua plăți.
Ajutorul oferit de stat se ridică la o valoare totală de 5 miliarde de lei, mai exact un miliard de euro. Printre altele, ministrul Investițiilor a precizat că este vorba despre o primă experiență privind interogarea bazelor de date și a listelor de beneficiari, prin care cei interesați au fost scutiți de depunerea unor cereri. Odată cu simplificarea procedurii, cardul de energie va ajunge direct în mâinile beneficiarilor al căror nume figurează pe listă, care vor obține sprijinul de 1.400 de lei, sumă alocată în două tranșe.
Mai mult, utilizând cardul de energie, românii vor putea plăti inclusiv lemne de foc. Tot ceea ce trebuie să facă doritorii, este să aibă la îndemână cartea de identitate, cardul de energie, documentul justificativ, adică factura de livrare a materialului lemnos, dar și documentele de plată. În cazul în care documentul cu pricina a fost pierdut, se acceptă și o copie eliberată de furnizorul de lemne.
,,Banii pot fi primiţi pe loc dacă documentele privind procurarea lemnelor de foc sunt valide şi au toată procedura respectată”, a precizat ministrul Boloș.
După terminarea ședinței de Guvern, Marcel Boloș a evidențiat faptul că s-a aprobat prin ordonanță o a treia modalitate de a efectua plăți din ajutorul primit de la stat. Este vorba despre o aplicație informatică, care va permite introducerea codului, a seriei cardului de energie și a celor trei documente necesare pentru decontarea banilor.
,,Guvernul a aprobat, prin Ordonanţă de Urgenţă, cea de-a treia modalitate de a efectua plăţi din ajutorul de încălzire. Este vorba de plata online care va funcţiona pentru ca beneficiarii să poată face aceste plăţi de la locul de domiciliu.
Practic, vor putea accesa aplicaţia informatică prin introducerea condului, a seriei cardului de energie şi apoi cele trei documente pentru efectuarea plăţilor, necesare pentru decontarea banilor din ajutorul de încălzire, respectiv cartea de identitate, cardul de energie şi factura justificativă privind datoria faţă de furnizorul de energie”, a explicat Marcel Boloş.
NU RATA: VOUCHERE SOCIALE 2023. CÂND INTRĂ BANII PE CARDURILE ROMÂNILOR ȘI CÂTE TRANȘE VOR FI
Tot în aplicație, va fi introdusă adresa de e-mail a beneficiarului, care va primi un mesaj automat că documentele au fost primite de Poşta Română. În cele din urmă, documentele vor fi verificate, iar în termen de maxim cinci zile se va primi tot prin poșta electronică dovada serviciilor de mandat poștal, în cazul în care operațiunea este aprobată.